Vijfde week - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu Vijfde week - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu

Vijfde week

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marja

07 Oktober 2015 | Nepal, Kathmandu


Namaste,

Ik zit alweer vijf weken in Nepal. De tijd gaat hard. In het begin dachten we dat we er drie weken zaten, waren het er nog maar twee. Nu vliegt de tijd.
Maandag hebben we ons schilderij opgehaald. Het is erg mooi geworden. We zitten daar nog uitgebreid thee te drinken. Ik ben wel blij dat het klaar is. Het is leuk om te doen maar de houding
waarin je schildert is laag bij de grond en voorover gebogen. Af en toe moet ik even omhoog om de stramme spieren te rekken. Ik denk dat deze man mij niet zo gauw zal vergeten. Mijn handen zitten altijd onder de verf. Ik heb een glas thee en een potje blauwe inkt om laten vallen op de rode vloerbedekking. Dus als hij boven komt en de kamer in gaat, ziet hij de vlek en denkt aan mij!!!haha.
We gaan naar een papier fabriekje. Fabriekje is een groot woord. Hier wordt papier geschept, waar ze vellen papier, papieren tassen, papieren zakjes met een kaarsje maken. Er zitten vijf vrouwen te vouwen. Een man mag de lijnen trekken waarop er gevouwen moet worden.
We lopen de wijk door om wat kleertjes weg te geven. We zien een pas geboren kindje bloot op de grond liggen. Zo schattig. Joke heeft er kleertjes voor. Ze zijn er erg blij mee.
We drinken koffie in een tuin en komen in gesprek met een boeddhistische monnik.
Hij heeft een kindertehuis van 15 kinderen en streeft naar 100 kinderen. Hij nodigt ons uit om te komen kijken en te eten. Hij draagt een ronde harde tasje. Er zit een soort van tamboerijn/diabolo in met aan weerszijde koortje met een kraal. In bepaalde ritmes wordt er geluid gemaakt. Het lukt mij niet het ritme te krijgen, het ziet er zo makkelijk uit.
Gisteren ben ik op tijd naar huis gegaan. Ik kan niet meer mijn ogen open houden. Ik ben mijn bed ingegaan in de hoop te slapen. Dit lukt natuurlijk niet. Vandaag en morgen heb ik vrij.
Ik brei en haak zoveel als ik kan. Het is een mooie tijdverdrijf. We zetten een nieuwe tekening op papier, weer een Boeddha.
De muis heeft het druk met zijn gezinnetje, ik heb hem al een paar dagen niet gezien, houden zo.

Zoals jullie waarschijnlijk hebben gelezen is er geen benzine hier meer te krijgen, of op rantsoen.
De wegen zijn dus heerlijk rustig. Geen getoeter en omvergereden worden, maar voor de mensen die hier werken is het natuurlijk verschrikkelijk. Ik hoop dat Gerard nog wel hier kan komen.
Lieve mensen ik stop, jullie weten weer wat van mij en ik hoor graag van jullie.
Lieve groet Marja

  • 07 Oktober 2015 - 18:43

    Trees:

    Hoi Marja,
    Weer een weekje om. En nu nog vrije dagen ook. Ik heb je foto's gekeken. Het schilderij ziet er fantastisch uit. Wat gedetailleerd. En dat babietje was echt nog pas geboren, nog mét navelstreng. Mooi dat je dan kan helpen. Ik snap dat je ook wel heel moe zult zijn, al die indrukken en een vreemde omgeving. Succes en liefs van ons

  • 08 Oktober 2015 - 11:13

    Gerda:

    Hoi Marja,
    Leuke verslagen en zo te lezen zijn er weinig rust momenten. Mooie foto's en je maakt weer een hoop mee. Gerard geeft lekker training en we denken goed om hem want we willen dat hij 'heel' jou kant op komt straks. We halen netjes de punten binnen dus dat gaat lekker. Wens je nog veel plezier en geniet van alles wat je ziet en doet. Blijf je volgen.
    Groetjes namens alle meiden, Gerda

  • 08 Oktober 2015 - 13:29

    Marga:

    Hoi Mar,
    Ik had het ook al gelezen over het brandstoftekort en dat vooral Chinese maatschappijen niet op Nepal vliegen. Fingers crossed dat het opgelost is wanneer Gerard vliegt. We hebben de 18e met Gerard afgesproken.
    Wat maak je weer veel mee. Het zijn volle dagen voor jou en wel rot dat je niet goed slaapt, terwijl je zo moe bent.
    Je hebt een prachtige tekening gemaakt, mooie kleuren, vooral dat blauw hahaha. Ik zie het voor me.. "wilde" Marja onder de verf en ook het tapijt. die man zal blij met je zijn geweest. ;-)
    Mooie foto's heb je weer gemaakt jij kan er echt wat van hoor. Je bent echt kunstzinnig. Die portretten....zo mooi.
    Veel succes nog en geniet van alles wat je meemaakt.
    Dikke kus

  • 08 Oktober 2015 - 13:31

    Marga:

    Ik vergat nog te zeggen.....als ik je zo zie zitten tussen die kinderen ben ik echt apetrots op je...x

  • 20 Oktober 2015 - 12:17

    Anneke Van T Hoff:

    Lieve zus,Het heeft wel even geduurd om jou verhalen te lezen.Bij ons was het erg hectisch vanwege de nieuwe keuken.En even daar niet aangedacht.Maar ben er nu even voor gaan zitten.Wat zit jij daar toch in een hele andere wereld he.Eigelijk niet te bevatten.Althans niet voor mij.Maar wat maak je daar veel mee.En dat je daar goed mee om kan gaan.!!Je bent lekker creatief bezig en fijn dat je de kinderen dat mee kan helpen.
    Nog 2 weken dan komt je lieve echtgenoot.Ook weer leuk toch..Ha Ha

    Lieve groeten en een dikke kus van mij.Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

kinderhuis hanukkah

Recente Reisverslagen:

27 November 2015

Het is voorbij!

18 November 2015

Tweede gedeelte

18 November 2015

Verslag

13 November 2015

Pokhara

04 November 2015

Gerard is gearriveerd
Gerard en Marja

Beste mensen, Nog 1 1/2 week dan gaat de reis beginnen naar Ghana. Gerard voor het eerst, ik voor de 2e keer.We hebben er ontzettend veel zin in. De koffers raken overspannen, wat gaat er weer veel mee. En natuurlijk ook brieven en kleinigheidjes van vrijwilligers die er al geweest zijn en met kinderen corresponderen. Ik wil jullie natuurlijk wijzen op het gironummer 466346 gjh boeters voor donaties ovv. Ghana. Wie niet waagt wie niet wint? We houden jullie op de hoogte van de reis en de belevenissen in het kindertehuis Hannukkah. Tot horens en schrijvens.

Actief sinds 13 Okt. 2009
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 24152

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2009 - 08 December 2009

kinderhuis hanukkah

Landen bezocht: