Pokhara - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu Pokhara - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu

Pokhara

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marja

13 November 2015 | Nepal, Kathmandu

13 november
We zijn gisteren aangekomen in Pokhara. Een stad aan het Phewa Lake. Ik heb hier goede herinningen aan. In 2012 zijn wij hier 'op krachten gekomen', na de Annapurna-trekking.

De afgelopen dagen in Chitwan waren top! Een prachtig resort, gelegen aan het water. En na de hectiek van het chaotische, stoffige en lawaaierige Kathmandu is dit een verademing. De stilte en de rust, de natuur en de vele vogels.
Wij hebben een pakket geboekt voor twee dagen en in dit pakket zit birdwatching, jungle walk, canoeing, tocht op de rug van een olifant en een bezoek aan een historisch museum.
Wij hebben een gids die net als ik (en Marja zo langzamerhand ook) ook gek is van vogels. Wij spotten 80 verschillende soorten, waaronder hele fraaie zoals een zwarte ooievaar, zwarte en grijze wouw en verschillende soorten ijsvogels en bijeneter. De tocht op de rug van een olifant is een beleving. Eerst wennen aan de tred van het dier en mee in het ritme komen. Wij zien onderweg neushoorns, met jong, herten, apen en wild zwijn. En natuurlijk vogels!

• 13 November 2015 - 07:57

Leo Boeters:

En de Blauwe kiekendief..??..

• 13 November 2015 - 09:09

Anneke:

Wauw wat een belevenis, geweldig, geniet maar lekker samen.

• 13 November 2015 - 16:44

Hans Rokebrand:

Mooi dat jullie zoveel van de natuur kunnen bekijken....geniet ervan....gaan jullie nog de bergen in?

groet Hans

• 13 November 2015 - 23:28

Leo Boeters:

Wij Kijken uit naar alle fotoos. Vandaag een Blauwe kiekendief 'geschoten', maar op een of andere manier is de opname mislukt.

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Pokhara

04 November 2015

Gerard is gearriveerd
Gerard en Marja

Beste mensen, Nog 1 1/2 week dan gaat de reis beginnen naar Ghana. Gerard voor het eerst, ik voor de 2e keer.We hebben er ontzettend veel zin in. De koffers raken overspannen, wat gaat er weer veel mee. En natuurlijk ook brieven en kleinigheidjes van vrijwilligers die er al geweest zijn en met kinderen corresponderen. Ik wil jullie natuurlijk wijzen op het gironummer 466346 gjh boeters voor donaties ovv. Ghana. Wie niet waagt wie niet wint? We houden jullie op de hoogte van de reis en de belevenissen in het kindertehuis Hannukkah. Tot horens en schrijvens.

Actief sinds 13 Okt. 2009