Zevende week - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu Zevende week - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu

Zevende week

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marja

25 Oktober 2015 | Nepal, Kathmandu


Zevende week

Tja waar zal ik nu weer eens mee beginnen.
Ik ben weer in het tentenkamp geweest. We drinken thee bij de naaister. We laten bij haar een tuniek maken, dus wordt er de maten opgenomen. Zij vermaakt ook mijn broek. Op het terrein deel ik ballonnen uit maar waar ben ik aan begonnen. Ik heb elf ballonnen en ik denk dat ik er wel vijftig nodig heb. De kinderen komen overal vandaan. De allerkleinste geef ik een ballon. Ik hoor de eerste ballonnen al knappen. Gerard zal nog meer ballonnen meenemen. Op het terrein zie ik een enorme schommel, heel bijzonder hoe dat is gemaakt. Zie foto. We worden voor de zondag uitgenodigd om dalbath, het Nepalese gerecht, te komen eten. We zullen het beleven.

Omdat er een festival, genaamd Dashai, van 13 dagen is, gaan er vele kinderen naar hun familie. Er blijven niet zo veel kinderen over. We vieren met de overgebleven kinderen vanuit Thiom Laura kindertehuis, het festival. Er worden schaaltjes klaargemaakt, een met geld, een met de rode kleurstof, een met de witte kleurstof, een vaasje en schaaltje met bloemen, een schaaltje met snoepjes. We krijgen een tika, het is een stip op je voorhoofd. De stip is gemaakt van rijst met yoghurt voor een witte kleur of yoghurt met een rode kleurstof erin voor het rode effect. De stip wordt door de oudste uit gedeeld en onder een gepreuvel op het voor hoofd gedaan. Geld wordt gegeven om mee te kaarten om geld. Dit mag alleen met het festival. Het gaat om 15 nrp, 15 eurocent. Het is een Hindoestaanse familiefeest.

Vorige week komt er een jongetje huilend van huis naar het Marinkahome. Hij is gevallen en heeft last van zijn arm. Ik kijk er naar en denk dat het gebroken. Het is niet mogelijk om naar het ziekenhuis te gaan, te laat. Er worden nummertjes uitgedeeld tot twee uur en het is drie uur. Het jongetje moet dus een nacht wachten. Joke doet er een drukverband op. We gaan de volgende dag en het blijkt inderdaad gebroken te zijn. Er wordt een overleg gepleegd, de breuk zit dicht bij de elleboog. Het wordt een operatie. Elke handeling die er momenteel gedaan wordt moet eerst betaald worden. Medicijnen, X-ray, bloedafname etc. Hij moet blijven en wordt twee dagen later geopereerd. Hij krijgt voor nu een gipsspalk. Zaterdag is het holiday en opereren ze niet. Hij is zo verdrietig. Na twee dagen is hij weer thuis.
De deken is klaar en heel fleurig geworden. Deze geef ik bij mijn afscheid. Nog een week en dan zit het er op. Zaterdag is mijn laatste dag. Gerard komt maandag over een week. We gokken het erop. We hebben de eerste week genoeg te doen, wat we lopend afkunnen.

Ik stop er weer mee, namaste.

  • 25 Oktober 2015 - 14:56

    Trees:

    Hallo Marja, Al weer 7 weken in Nepal en zulke bijzondere dingen meegemaakt. Nu uitkijken naar de komst van Gerard. Afscheid nemen zal ook niet makkelijk zijn na al die weken. Wat een emoties! Het gaat je goed en nog veel succes de laatste week. Liefs van ons.

  • 25 Oktober 2015 - 15:00

    Henk En Loes:

    Mooie verhalen, wat een ervaringen!
    Goed dat Gerard toch maar komt, dit moeten jullie samen delen.
    Een heel fijne tijd nog samen!
    Liefs, Henk en Loes

  • 25 Oktober 2015 - 18:55

    Leo Boeters:

    Hoi Mar,
    Blij dat het erop zit? Dankbaar voor alles wat je hebt kunnen geven en hebt gekregen?
    Nogmaals hulde voor het initiatief, de energie en de daadkracht. Nu een welverdiende vakantie samen.
    Xxx Gerrie/Leo

  • 28 Oktober 2015 - 15:35

    Marga:

    Hoi Marja....alweer bijna acht weken voorbij. Ik vond het heel fijn om verhalen te lezen en zo met je mee te leven. je hebt mooie foto's gemaakt. Fijn nu dat Gerard komt en dat jullie samen zijn. Geniet ervan!
    Kus Marga

  • 28 Oktober 2015 - 18:41

    Nel Kaandorp:

    Hallo Marja, eindelijk laat ik wat van me horen, het gaat goed lees ik. Maar je hebt het er wel druk mee om al die kindertjes en dan die arme jonge met zijn gebroken arm, en maar wachten tot je geopereerd wordt.
    Je bent ondertussen al 7 weken van huis, wel goed wat je allemaal doet in Nepal.
    Bij ons gaat het ook lekker, gisteravond helaas beide wedstrijden verloren, eerst tegen Oranje Wit en de tweede tegen Schoorl.
    Wij zijn net zondag teruggekomen uit Vietnam, we hebben daar een rondreis gehad van Noord tot Zuid Vietnam, was heel byzonder.
    Zoals ik het lees beginnen jullie volgende week aan jullie rondreis samen, in ieder geval goede reis verder, en veel plezier samen.
    Groetjes Nel

  • 28 Oktober 2015 - 21:06

    Jacinta:

    Lieve zus
    Het schiet al lekkere op hè?
    Wat een ervaring je reis. Wat zal je je leventje waarderen in Holland!!!
    Straks samen op pad dat lijkt me ook fantastisch om het land te zien.
    Wij komen net terug van Sardinie en hebben mooi weer gehad en samen met Cees en Paula een heerlijke vakantie gehad. Zelfs een beetje bruin geworden.
    Geniet nog maar volop van de dingen die gaan komen samen met Gérard!
    Dikke knuffel Jacinta.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

kinderhuis hanukkah

Recente Reisverslagen:

27 November 2015

Het is voorbij!

18 November 2015

Tweede gedeelte

18 November 2015

Verslag

13 November 2015

Pokhara

04 November 2015

Gerard is gearriveerd
Gerard en Marja

Beste mensen, Nog 1 1/2 week dan gaat de reis beginnen naar Ghana. Gerard voor het eerst, ik voor de 2e keer.We hebben er ontzettend veel zin in. De koffers raken overspannen, wat gaat er weer veel mee. En natuurlijk ook brieven en kleinigheidjes van vrijwilligers die er al geweest zijn en met kinderen corresponderen. Ik wil jullie natuurlijk wijzen op het gironummer 466346 gjh boeters voor donaties ovv. Ghana. Wie niet waagt wie niet wint? We houden jullie op de hoogte van de reis en de belevenissen in het kindertehuis Hannukkah. Tot horens en schrijvens.

Actief sinds 13 Okt. 2009
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 24163

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2009 - 08 December 2009

kinderhuis hanukkah

Landen bezocht: