Gerard is gearriveerd - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu Gerard is gearriveerd - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu

Gerard is gearriveerd

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marja

04 November 2015 | Nepal, Kathmandu

Deze keer een verslag van mij. Afgelopen zondag ben ik vertrokken naar Nepal en na een reis van 20 uur ben ik gearriveerd. En de eerste persoon die ik tegenkwam na de douane was Marja. Heerlijk om haar na twee maanden weer in de armen te sluiten. En andersom ook.

Deze week verblijven wij in Kathmandu. Bijpraten, weer wennen aan elkaar en in Kathmandu zaken bekijken. Ik ben in het kindertehuis geweest waar Marja twee maanden heeft gewerkt. Mijn petje af!!!!

Natuurlijk naar de Stupa, een inspirerende plek. De gevolgen van de aardbeving zijn hier goed zichtbaar. De 'eyes van Bouddha' zijn kapot En men is druk bezig met herstelwerkzaamheden. De Stupa is en belangrijke plaats voor de boeddhisten. Gisteren was het een bijzondere dag voor hen. Een van de vier belangrijkste dagen in het boeddhistische jaar.. Men viert de terugkomst van Boeddha op aarde na een bezoek van zijn moeder in de hemel. Op deze dag is ook de naald geplaatst die het centrum van de bovenkant van de Stupa moet worden. Een drukte van jewelste op het plein en heel bijzonder.

Vandaag zijn wij naar de lijkverbranding geweest. Voor een westerling vreemd, maar voor de mensen hier de normaalste zaak van de wereld. En als je je in de achtergronden verdiept begrijp je het en kun je alleen maar respect hebben voor het ritueel. En voor hen zullen onze christelijke rituelen ook vraagtekens oproepen.

Vanaf zondag gaan wij reizen. Dat gaat nog niet zo eenvoudig. De brandstof is nog steeds zeer beperkt beschikbaar. Langs destructieve staat voor een benzinestation een sliert auto's en motoren van zeker een kilometer lang. Van de week 12 tankauto's vanuit China. Da's de bekende druppel op die gloeiende plaat.
We gaan het zien. Als het lukt, dan is het zeker dat de kosten hoger zijn. Taxiritjes van € 3,50 (omgerekend) kosten nu €7.

De groeten van de Boeten en wordt vervolgd.
Nb. Speciaal voor Corne en Walter:

• 04 November 2015 - 14:45

Marjo Van Dijck:

ENJOY!!!!!!!

• 04 November 2015 - 16:38

Marga:

Hallo Boeten,
    Wat heerlijk dat jullie elkaar weer in de armen hebben kunnen sluiten en nu saampjes genieten van het land en de cultuur.
    Dikke kus Henk en Marga

• 04 November 2015 - 17:27

Trees:

Heel mooi! Geniet van alles en van elkaar. Liefs Aad en trees

• 04 November 2015 - 19:00

Marja Paulus:

Hoi Gerard en Mar, goed om te lezen dat jullie weer samen zijn. Nu met z'n tweetjes genieten van al het moois in Nepal. Dikke kus xXx

• 05 November 2015 - 11:05

Netty Klaassen:

Heel veel plezier samen. Marja wat een mooie ervaringen doe je op.
    Liefs netty

• 05 November 2015 - 12:15

Anneke:

Na twee maanden elkaar weer zien en kunnen omarmen, heerlijk voor jullie allebei.
    Ik wens jullie nog hele mooie weken toe in het verre Nepal.
    Geniet van alles en van elkaar.
    Liefs en groet van mij. Anneke

• 07 November 2015 - 18:36

Wil Nota:

Leuk om de verhalen weer te lezen. En vooral ook leuk om de foto's erbij te zien. Dat geeft een heel compleet beeld. En nu lekker met Gerard het land door en maar hopen dat jullie genoeg benzine hebben. Geniet ervan. Liefs Fred en Wil

• 09 November 2015 - 21:05

Mies :

Hallo Marja en Gerard
    Net nog een paar verslagen gelezen , leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt !
    We hebben zeker een week nodig Mar om bij te praten, haha !
    Nu lekker samen op pad ! Heel veel plezier samen ! Lieve groeten Mies

• 12 November 2015 - 17:45

Walter:

Als ik zo de verhalen lees, dan zou ik ook wel even in Kathmandu willen zijn. Met eigen ogen de schade zien die dit prachtige land heeft opgelopen. Het lijkt of de Nepalezen niets bespaart blijft. Meerdere aardbevingen, aardverschuivingen, geen toerisme, geen brandstof, geen onderdak etc.
    Maar het is een dapper, taai en lief volk en ze komen er zeker weer bovenop.

Voor jullie even duimen of er voldoende brandstof is om de rest van het prachtige Nepal te verkennen.
    Ben benieuwd naar de belevenissen.

Groet,

Walter

• 20 November 2015 - 20:38

Corné :

Hoi Gerard en Marja,
    Heerlijk om weer het verslag te lezen, of ik er ook weer ben. Pokhara moet zeker erg aangenaam zijn geweest. Leuk die fotootjes tussendoor met de details. Bizar hoe die details zo bij blijven, nietwaar Gerard. Maakte het biertje nog bij Bamboo?
    Als het goed is zijn jullie weer in kathmandu. Geniet er nog van samen !!
    Corné

Pokhara

04 November 2015

Gerard is gearriveerd
Gerard en Marja

Beste mensen, Nog 1 1/2 week dan gaat de reis beginnen naar Ghana. Gerard voor het eerst, ik voor de 2e keer.We hebben er ontzettend veel zin in. De koffers raken overspannen, wat gaat er weer veel mee. En natuurlijk ook brieven en kleinigheidjes van vrijwilligers die er al geweest zijn en met kinderen corresponderen. Ik wil jullie natuurlijk wijzen op het gironummer 466346 gjh boeters voor donaties ovv. Ghana. Wie niet waagt wie niet wint? We houden jullie op de hoogte van de reis en de belevenissen in het kindertehuis Hannukkah. Tot horens en schrijvens.

Actief sinds 13 Okt. 2009