Nepal 2015 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu Nepal 2015 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu

Nepal 2015

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marja

07 September 2015 | Ghana, Accra

Morgen alweer een week onderweg.
Laat ik bij het begin beginnen. De reis met de KLM is mij goed bevallen. Het eten is prima en de witte wijn glijdt er ook wel in.
Op de luchthaven van NewDehli duurt het wel erg lang, voordat ik de volgende vlucht kan nemen. Ik moet daar 6 uur wachten. De luchthaven ziet er erg mooi uit, de winkels zien er net zo mooi uit als die op Schiphol. Er ligt vloerbedekking op de grond.
Ik probeer op het vliegveld mijn boarding pas te regelen bij Air India. Na een uur vragen en nog eens vragen heb ik dan eindelijk mijn boardingpas. Mijn Engels valt dus toch nog wel mee.!!!!
Om 9 uur landen we op de luchthaven van Kathmandu. Buiten krijg ik een ketting van bloemetjes, Afrikaantjes, om mijn nek gehangen. We rijdendoor Kathmandu, hier rijden ze links. Ik heb nog nooit zoveel brommers, motoren, scooters gezien die kris,kras door het verkeer rijden.
Ik logeer in THE Valleyguesthouse en heb een grote kamer aan een drukke weg. Ik kijk vanuit mijn kamer op de weg. Ik zie van alles voorbij gaan, wat wel heel erg leuk is. Monniken, prachtig in het Nepalees geklede vrouwen, kinderen in schooluniformen. Traditionele hoofddeksel bij mannen, mannen die karren omhoog proberen voort te duwen. Verkeer met luidtoeterende auto's, brommers, koeien en honden en ga zo maar door. Ik verveel mij niet met zo'n uitzicht. Bovenop het guesthouse heb je een prachtig uitzicht over Kathmandu. Kathmandu is vol gebouwd met etage woningen. Niet alle wegen zijn makkelijk begaanbaar voor het verkeer.
Ik heb nog niets gezien wat de aardbevingen hebben aangericht. Ook heb ik nog niet zoveel van de stad gezien. Wel de grote Stupa, hiervan staat de top in de stijgers nav de aardbeving.
Hier zou ik wel een paar uur kunnen zitten op een bankie. Er lopen veel mensen, met de klok mee, om de Stupa heen.
Het heeft even geduurd, voordat ik op eigen houtje het kinderen tehuis heb kunnen vinden. Uiteindelijk heb ik alles maar opgeschreven en ben ik alleen naar huis gegaan. Geen telefoonnummers en vol goede moed. Ik ben trots dat het gelukt is. Ik heb een zwembadje meegenomen en de kinderen hebben er 3 uur van genoten. Voor de meiden heb ik nagellak meegenomen en op de einde van de middag ben ik ga volleyballen met de jongens. Ze hebben genoten. Dit is allemaal op de zaterdag gedaan. Zaterdag hebben ze een vrije dag. Zondag is de eerste dag van de week en gaan ze naar school . In het kinder tehuis help ik met de dagelijkse verzorging van de kinderen, tanden poetsen, aankleden, haren kammen.Ze dragen allemaal twee vlechten, regels van de school. Huiswerk maken, althans ik zit in het lokaal voor eventuele vragen. Ze gaan pas laat naar school, rond kwart over negen en komen uit school om vier uur. Dan moeten ze nog 20 minuten lopen. Ze kleden zich om en gaan dan spelen. Ik heb dit nog niet meegemaakt, omdat mijn rooster deze week van zeven tot twee is.
Na tweeën ben ik bekaf en ga ik douchen en even rusten als ik daar de rust voor heb. Ik schrijf in mijn dagboek en app of FaceTime als ik verbinding kan krijgen. Hier valt ook regelmatig de stroom uit of er is op bepaalde tijden geen stroom in het guesthouse.
In het guesthouse heb ik Joke ontmoet die hier al voor de achtste keer is. Zij weet veel eettentjes en we kletsen gezellig.
's Avonds eten wij buiten de deur omdat dat niet in het guesthouse kan. We eten proberen voor vijf euro met een biertje elke avond te eten. Daarna gaan we naar onze eigen kamer.
Zo jullie weten het een en ander en tot horens.

  • 07 September 2015 - 19:05

    Anneke:

    Lieve Mar,
    wat leuk om iets van je te horen, heb regelmatig aan je gedacht de laatste week.
    Wat spannend allemaal weer, ik begrijp dat je in een guesthouse verblijft en alleen de diensten in het kindertehuis bent.
    Weer hele andere indrukken dan in Hanukkah lijkt mij.
    Wij zijn nu ook alweer een week thuis en net bij gekomen van de Jetleg, we hebben een onvergelijke prachtige vakantie gehad daar hoor je later wel meer over.
    Nou mar ik wens je een hele mooie tijd daar en succes met alles. dikke kus Anneke


  • 07 September 2015 - 19:18

    Marga:

    Hoi Marja, nou dat verslag heb je snel gemaakt.. ;-)
    Wat leuk om te lezen en wat ben je een kanjer.... Wat zul je de eerste week al veel indrukken hebben opgedaan. ik kan me voorstellen dat je na twee uur 's middags wel ff siësta houdt.
    Leuk dat je Joke hebt ontmoet en dat je samen kan kletsen en eten.
    Een fijne tijd nog. Dikke kus vanaf Ameland

  • 08 September 2015 - 11:17

    Marga:

    Wat een mooie foto's Mar. Weer een heel andere wereld.

  • 08 September 2015 - 13:33

    Gerard B.:

    Mooi verslag Marja. Als facetimen niet echt lukt, dan maar op deze manier.
    Moet er nog een bericht naar familie en vrienden dat deze site weer openstaat/
    groet, kus en tot straks bij facetime poging -tig.
    Gerard

  • 09 September 2015 - 21:15

    Marja Paulus:

    Hoi Mar, leuk om je verhaal te lezen. Het is goed dat je je rust neemt, denk goed aan jezelf. Hoop snel weer van je te lezen. Liefs en een dikke kus xXx

  • 10 September 2015 - 15:01

    Joey:

    He Moe!
    Leuk om te lezen hoe het daar aan toe gaat. Fijn dat je weer een verschil kunt maken.
    Trots op je.
    Kus.

  • 10 September 2015 - 19:43

    Corrie De Haan:

    Hoi Mar,

    Wat een leuk en mooi verslag. Wat een indrukken doe jij allemaal op. Heb bewondering voor je tenniscoach, zoals jij die kinderen bezig kunt houden. Helemaal super. Hoop snel weer wat van je te horen.

    Groetjes en een knuffel van uit Castricum

  • 11 September 2015 - 07:22

    Mieke:

    Lieve Marja,
    Wat een leuk verslag! Je neemt me helemaal mee in je reis.
    Ik vind het zo goed dat je dit doet. Er zo te zijn voor de kinderen met daarbij je eigen avontuur.
    Trots op je.. Het zal zeker niet altijd makkelijk zijn.
    Ik zit nu op mijn suffe kantoor. En kan even lekker je verhalen lezen voordat de dag begint
    Dikke knuffel! Tot gauw!

  • 12 September 2015 - 11:53

    Mies:

    Hallo Marja leuk om je verslag te lezen ! Heel veel succes daar ! Wij zijn op de camping in callantsoog we hebben al mooie dagen gehad.maamdag naar Amsterdam naar de voorstelling vn leonie heel veel lieve groetjes Hans en mies

  • 15 September 2015 - 17:36

    Trees:

    Hoi Marja,
    Wat fantastisch dat je in Nepal vrijiwilligerswerk doet.Wat een idealisme. Schitterend die lieve foto's : het kindje dat nagellak krijgt en het kleintje. Heel veel succes daar en ik volg je. Heb nl alle tijd. Aad ik zijn met de caravan op vakantie, heel naar Bathmen bij Deventer. Liefs van ons alle twee.

  • 18 Oktober 2015 - 21:10

    Rob Van Os:

    Ha marja kort berichtje uit Purmerend. Ik heb je reisverslag gelezen. Hoop dat de stroom het doet, want dan kun je ook mijn berichtje lezen :) goed werk vericht je. Rots in de branding. Over twee weekje zie je weer jouw vechtgenootje. Heel veel succes daar. We zijn benieuwd naar de verhalen en foto's. Groeten van Marianne en Rob xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

kinderhuis hanukkah

Recente Reisverslagen:

27 November 2015

Het is voorbij!

18 November 2015

Tweede gedeelte

18 November 2015

Verslag

13 November 2015

Pokhara

04 November 2015

Gerard is gearriveerd
Gerard en Marja

Beste mensen, Nog 1 1/2 week dan gaat de reis beginnen naar Ghana. Gerard voor het eerst, ik voor de 2e keer.We hebben er ontzettend veel zin in. De koffers raken overspannen, wat gaat er weer veel mee. En natuurlijk ook brieven en kleinigheidjes van vrijwilligers die er al geweest zijn en met kinderen corresponderen. Ik wil jullie natuurlijk wijzen op het gironummer 466346 gjh boeters voor donaties ovv. Ghana. Wie niet waagt wie niet wint? We houden jullie op de hoogte van de reis en de belevenissen in het kindertehuis Hannukkah. Tot horens en schrijvens.

Actief sinds 13 Okt. 2009
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 24155

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2009 - 08 December 2009

kinderhuis hanukkah

Landen bezocht: