zesde week - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu zesde week - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu

zesde week

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marja

24 November 2012 | Ghana, Accra

Zondag 18 nov.
Ik duik met 3 kinderen in de knutselkamer en ga wat schildrijtjes maken van kadopapier. Het is een knip en plak werkje met een leuk resultaat. Mariette en ik maken een groeps foto van alle kinderen van Hanukkah, wat een hele organisatie met zich meebrengt, het resultaat mag er wezen. We eten in het Eusbett hotel en stappen na het eten in een auto wat geen taxi is maar waar een man en een vrouw inzitten. De auto is een grote bak, Marijke en Patty vinden het niet zo'n goed idee ze zweten peentjes, ze zien zich al in het gevangenis belanden. We worden netjes thuis gebracht en we hoefden niets te betalen.
Ik ben mijn sleutel van mijn kamer verloren n mag in de kamer van Anne slapen.
Maandag 19 nov.
Ik ga in de zomerhut met de grote legoblokken met de kleintjes spelen.
Ik geef Mats eten en knuffel hem nog even.
Gelukkig na het proberen van 10 sleutels kon ik mijn kamer in. Gepuzzeld met Desmond en Kwabena, zij waren thuis omdat de schoolbus zonder hen vertrokken is.
Ik doe nog even een laatste wasje. Marga heeft nog een enorme rol gaasverband gekocht om rolletjes in verschillende maten te knippen en gaasjes te knippen.
We maken de zitting van Lucas zjn rolstoel, waar we met zijn tweeen een uur mee bezig zijn.
De dag wordt weer opgefrist met een enorme plensbui.
dinsdag 20 nov.
Laatste dag en dat wordt mijn todo-lijstje afwerken. Ik hang de lijstjes en vogelhuisjes op samen met Eileen in de baby/peuter en meiden kamer. De gaten in de klamboe naaien, badkamer schoonmaken, Mats eten geven en filmen hoe hij gewassen wordt, en dan uiteindelijk mijn koffer inpakken Ik ga samen met Joshua de sinasappelen halen die ik de kinderen ga geven bij mijn afscheid. Ik had er 50 besteld en er liggen er 24, helemaal vergeten, Ghana!!! Ze rijdt mee en regelt uiteindelijk nog 30 sinasappelen.
Het afscheid was weer ontroerend en gezellig, er werd gedansd en gezongen op de muziek van 3 djembe's. Kinderen zingen voor je een liedje en hebben een boekje voor mij gemaakt. We nemen nog een wijntje en gaan naar bed
Woensdag 21 nov
Ik sta vroeg op, ik wil de schoolbus uitzwaaien. Dan nog even voor de laatste keer de kleintjes aankleden voor school en ontbijten we samen. Ik heb de binnenlandse vlucht samen met Mariette en Moses en de kinderen. Ideaal in 50 minuten zitten we in Accra, anders 8 uur in de bus. We nemen nog lekker een duik in het zwembad bij het Golden Tulp Hotel. We slapen in een guesthouse.
donderdag 22 nov
Vandaag de dag van vertrek. Mariette heeft nog een aantal inkopen gedaan en ik koop nog 2 houten poppen. We zijn weer naar het zwembad geweest om te relaxen.
We laten ons ophalen en rijden naar het vliegveld. de reis kan beginnen, Na een paar potjes skibo (10-0 verloren)gaan we uit elkaar zij reist met de KLM en ik met de TAP maatschappij. Hierbij mijn bijdrage voor jullie leesplezier en bedankt voor de aandacht. liefs Marja

  • 24 November 2012 - 17:56

    Aad En Trees:

    Ja, dus nu weer thuis met mooie herinneringen. Ik zag op Facebook. Dat je met een been hier en dat andere been daar nog bent! Dat is logisch. Dat wordt weer omschakelen na al die weken samen met de kinderen. Het zal een leeg gevoel geven, maar thuis met Gerard en kinderen en kleinkind is natuurlijk ook weer heerlijk. Lieve groeten Trees en ook van Aad

  • 24 November 2012 - 19:14

    Leo Boeters:

    Welkom thuis Mar
    XX Gerrie en Leo

  • 25 November 2012 - 17:03

    Marijke En Patty :

    Even een rectificatie van patty en marijke: wij hebben geleerd om nooit bij vreemde mensen in een auto te stappen! Daarnaast waren wij meer bang om tussen 6 plankjes te belanden.......of in een harem.....:-)

  • 25 November 2012 - 17:03

    Marijke En Patty :

    Even een rectificatie van patty en marijke: wij hebben geleerd om nooit bij vreemde mensen in een auto te stappen! Daarnaast waren wij meer bang om tussen 6 plankjes te belanden.......of in een harem.....:-)

  • 25 November 2012 - 17:03

    Marijke En Patty :

    Even een rectificatie van patty en marijke: wij hebben geleerd om nooit bij vreemde mensen in een auto te stappen! Daarnaast waren wij meer bang om tussen 6 plankjes te belanden.......of in een harem.....:-)

  • 25 November 2012 - 17:03

    Marijke En Patty :

    Even een rectificatie van patty en marijke: wij hebben geleerd om nooit bij vreemde mensen in een auto te stappen! Daarnaast waren wij meer bang om tussen 6 plankjes te belanden.......of in een harem.....:-)

  • 25 November 2012 - 17:03

    Marijke En Patty :

    Even een rectificatie van patty en marijke: wij hebben geleerd om nooit bij vreemde mensen in een auto te stappen! Daarnaast waren wij meer bang om tussen 6 plankjes te belanden.......of in een harem.....:-)

  • 25 November 2012 - 17:04

    Marijke En Patty :

    ehhh.... één keer was voldoende geweest! sorry!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

kinderhuis hanukkah

Recente Reisverslagen:

27 November 2015

Het is voorbij!

18 November 2015

Tweede gedeelte

18 November 2015

Verslag

13 November 2015

Pokhara

04 November 2015

Gerard is gearriveerd
Gerard en Marja

Beste mensen, Nog 1 1/2 week dan gaat de reis beginnen naar Ghana. Gerard voor het eerst, ik voor de 2e keer.We hebben er ontzettend veel zin in. De koffers raken overspannen, wat gaat er weer veel mee. En natuurlijk ook brieven en kleinigheidjes van vrijwilligers die er al geweest zijn en met kinderen corresponderen. Ik wil jullie natuurlijk wijzen op het gironummer 466346 gjh boeters voor donaties ovv. Ghana. Wie niet waagt wie niet wint? We houden jullie op de hoogte van de reis en de belevenissen in het kindertehuis Hannukkah. Tot horens en schrijvens.

Actief sinds 13 Okt. 2009
Verslag gelezen: 992
Totaal aantal bezoekers 24161

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2009 - 08 December 2009

kinderhuis hanukkah

Landen bezocht: