5e week - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu 5e week - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu

5e week

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marja

19 November 2012 | Ghana, Accra

5e week
Vandaag 11 november en de kinderen lopen de hele dag "11 november is de dag" te zingen. We gaan na het afscheid van Charlotte St. Maarten lopen langs de deuren van de vrijwilligers. Schitterend om te zien hoe die kleintjes bezig zijn met zingen en lopen met een lampionnetje. Voor een pakje drinken, een lollie, een toffee, een verpakt koekje en een zakje snoep hebben ze de avond van leven.
In een enorme regenbui spelen de kinderen lekker op het plein.
Maandag 12 november
Daar ik de sleutels van het knutselruimte kwijt heb gemaakt ga ik nu met Joshua nieuwe sleutels laten maken. We belandden op een gigantische omgeving van autosloperijen, spuiterijen. Ze werken onder slechte omstandigheden. Alle bedrijven zien erg roestig uit. De sleutelmaker zit een hokje van 1 1/2 bij 1 1/2 de sleutels te maken.
We halen 50 boxen en 25 eetschaaltjes op die ik van de sponsorgeld betaal. Dank aan de sponsors. Ook koop ik nog een aantal grote bakken op waar de meel in opgeborgen wordt.
Dinsdag 13 november
Vandaag is de uitdeelkeuken aan de beurt om schoon gemaakt te worden. Na de uitdeelkeuken doen we de oude keuken. Wat een bende, ik haal een plasticzakje weg en er lopen gelijk 5 kakkerlakken weg, Mar gaat ze te lijf. Ik roep Ma La Missi erbij en zij rookt meteen het holletje uit, waar er meteen nog eens 2 uit komen. Later op de dag zie ik nog een meelzak binnenlopen en nog meer kakkerlakken, dan snap je wel dat ik bakken ga kopen.
Woensdag 14 november
We worden op de woensdagmarkt afgezet om grote schalen voor Barbara, de kokkin, te kopen.
Ik haal met Joshua Kwaku op van school, hij is ziek. Hij is al snel weer de oude, wij denken dat het een ATV-tje is.
Mats eten gegeven en lekker op mij buik laten slapen op de bank in het vrijwilligershuis, een oma-Mats uurtje.
We hebben de wacht bij de deur wanneer er 's avonds gegeten wordt. Samen met Joshua staan we als politieagenten
bij de deur en hij kijkt er ook zo bij, schitterend.
Donderdag 15 november
Kleding gewassen met de hand weliswaar dat moet ook gebeuren. We knippen 9 strikslips van matrasbeschermers
die gebruikt worden bij bevallingen. Het is stevig plastic.
We gaan naar het ziekenhuis naar de kinderafdeling om wat ballonnen op te blazen en uit te delen. De kinderen en de ouders zijn er blij mee.
Marga en ik verkleedden ons als Ghanese vrouwen. We krijgen de jurk van Ma La Missie, natuurlijk pas ik er niet in maar niemand ziet dat op de foto's haha.
Ik maak nog met Jennifer een vogelhuisje en zelf maak ik er ook een, we hangen ze op in het meidengebouw.
Vrijdag 16 november
Ieder ochtend bij het oplopen van het plein word je begroet door Kwame, Marja Marja en hij zwaait naar mij met een big smile, zo schattig.
Vandaag de laatste klusje die ik op mijn lijstje heb staan, gedaan. Foto's van de kinderen die niet op het bord staan in het vrijlligershuis.
Uurtje Mats-oma gedaan en verder lekker met de kinderen gespeeld, gezongen.

Zaterdag 17 november
Ma Dora haar dochter is opgenomen met malaria en ze is niet naar Hanukkah gekomen. We proberen Ma La Missie te helpen waar we nodig zijn.
Ik heb met Afia afgesproken om deze dag met elkaar door te brengen. Zij heeft mij uitgenodigd om samen te eten en we maken de klomp af die ze in Nederland heeft gekregen. We skibo-en een aantal potjes 2-2 is te stand. Na 2 1/2 uur wachten krijgt zij eindelijk haar eten, ik had inmiddels mijn eten op. Het eten wordt niet samen gebracht.
Zo ik eindig hierbij mijn verslag en ik hoop dat jullie weer meegeleefd hebben. Kus Marja.

  • 19 November 2012 - 22:43

    Aad En Trees:

    Hoi Marja,
    Weer heel veel gedaan! Wat een belevenis. En... dankbaar werk door de kindjes, die je blij toe lachen.
    Lieve groetjes van ons , ook voor thuis, Aad en Trees

  • 19 November 2012 - 23:36

    Mariëtte Tebbens:

    Hey Mar, wat een belevenissen heb je meegemaakt . Hoorde van Gerard van dit verslag maar had mezelf nog geen moment gegund er even voor te gaan zitten en nu ben je al weer bijna terug... Zo te lezen heb je fantastisch en veel werk verricht en wat een ervaringen! Petje af! Zie je volgende week weer.... nog een paar laatste goede dagen en een goeie vlucht terug gewenst Tot volgende week en hou je nog ff taai daar in de warmte...... hart groetjes van mij! Mar.

  • 20 November 2012 - 12:20

    Hans Rokebrand:

    Dag Marja, dank voor je mooie - leuke - ontroerende verhalen. Gerard is gisteren bij ons geweest op de verjaardag van Mies. We begrepen van hem dat je as vrijdag weer terugkomt. We kijken er naar uit om je weer te ontmoeten. Veel lieve groeten Hans en Mies

  • 20 November 2012 - 12:20

    Hans Rokebrand:

    Dag Marja, dank voor je mooie - leuke - ontroerende verhalen. Gerard is gisteren bij ons geweest op de verjaardag van Mies. We begrepen van hem dat je as vrijdag weer terugkomt. We kijken er naar uit om je weer te ontmoeten. Veel lieve groeten Hans en Mies

  • 20 November 2012 - 15:03

    Anneke Van T Hoff:

    Hoi Marja,Weer lekker veel meegemaakt.Met St.Maarten was het erg rustig bij ons.Helemaal niemand.Dus de marsjes maar zelf opgegeten.Erg vervelend he.Er zijn al weer 5 weken voorbij voor je.De laatste

    week zeker nog veel dingen afmaken en voorberijden op de terug reis.Maak er nog een leuke week van .Dikke kus Anneke

  • 21 November 2012 - 22:14

    Gerrie:

    Ha die Mar,
    dank je wel voor al je mooie verslagen. Zo te lezen ben je weer een aantal mooie ervaringen rijker. Nog één dagje en dan een goede reis en wélthuis gewenst!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

kinderhuis hanukkah

Recente Reisverslagen:

27 November 2015

Het is voorbij!

18 November 2015

Tweede gedeelte

18 November 2015

Verslag

13 November 2015

Pokhara

04 November 2015

Gerard is gearriveerd
Gerard en Marja

Beste mensen, Nog 1 1/2 week dan gaat de reis beginnen naar Ghana. Gerard voor het eerst, ik voor de 2e keer.We hebben er ontzettend veel zin in. De koffers raken overspannen, wat gaat er weer veel mee. En natuurlijk ook brieven en kleinigheidjes van vrijwilligers die er al geweest zijn en met kinderen corresponderen. Ik wil jullie natuurlijk wijzen op het gironummer 466346 gjh boeters voor donaties ovv. Ghana. Wie niet waagt wie niet wint? We houden jullie op de hoogte van de reis en de belevenissen in het kindertehuis Hannukkah. Tot horens en schrijvens.

Actief sinds 13 Okt. 2009
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 24165

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2009 - 08 December 2009

kinderhuis hanukkah

Landen bezocht: