4e week - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu 4e week - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu

4e week

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marja

11 November 2012 | Ghana, Accra

4e week
Zondag
Vandaag naar de prayers geweest. Met Jennifer en Rose de knutselruimte in geweest . Het is zondag dus gaan we naar het Eusbett om te zwemmen. Bij het hotel zien we opnames van een bekend Ghanees duo. Wij zitten in ons badpak als figuranten op de achtergrond. Bij een andere shot wil ik een foto van hun maken maar de tegels zijn glad en ja wel hoor daar ligt Marja, op de billen. Nu een week later heb ik nog last van mijn ribben. Het is moeilijk om op mijn rug te slapen. We eten daar pizza en zijn weer op tijd thuis.
Maandag, dinsdag en woensdagochtend
Charlotte en ik duiken de bibliotheek in, we gaan schoonmaken. We inventariseren eerst welke boeken er weg zijn. Dan schrijven we de boeken die nieuw zijn op een lijst. We nummeren ze en doen er eventueel nieuw plakband op. Dan zetten we de lijsten in de computer en gaan naar de Town om in een Internet café de lijsten uit te printen. We rijden ook nog even langs de plaatselijke bibliotheek en geven daar volwassen Engelse boeken af.
Dan gaan we alle meubels en computers naar voren verplaatsen om te kunnen schoonmaken. Het project bibliotheek doen we uiteindelijk 2 dagen over.
Dinsdag is Lindsey jarig en we verblijden haar met de kinderschare en een emmer water die zij over haar heen krijgt. Zo krijgt zij over de hele dag een emmer water over haar heen, Ghanese gewoonte.'s Avonds komen Moses en Mariëtte zingend binnen. Verrassing dat Mariëtte in Ghana is.
Woensdag
We halen Ama,Kwame en Blessing op van school en gaan nog even in de klas zingen en dansen. We worden omhelst door kinderen met een beperking.
We doen nog even wat boodschappen.
Vandaag is er een jongetje gebracht dat achtergelaten is in het ziekenhuis. De moeder heeft het ziekenhuis verlaten.
Het jongetje is 2 1/2 pond en is vel over been. We mogen een naam kiezen en Eileen komt met Mats, ik vind dat natuurlijk een mooie naam. De betekenis is Een geschenk van God.
Donderdag
Ik ga vandaag op zoek naar50 boxen. De boxen worden gebruikt om de administratie, foto's, tekeningen in te bewaren voor de kinderen, voor als ze weg gaan. Helaas neemt dit ook weer een aantal uren in beslag. We vinden uiteindelijk een shop en die voor mij de 50 boxen besteld. Dit is van het sponsorgeld. Ook koop ik metalen bakjes, waar de kinderen uit eten en 2 grote plastieken manden om meel in te bewaren, voor in de keuken.
We maken Hanukkah aan kant en ruimen en schonen de ruimtes.
Vrijdag
Vroeg op gestaan (6 uur)om alles aan de kant te zetten. We maken de diningroom schoon. Vandaag is de grote controle vanuit Unicef. Mariëtte is zenuwachtig. Het wordt een belangrijke controle. Na de controle zijn ze happy en het duurt 3 a 4 maanden eer ze weten of ze open mogen blijven.
We gaan naar het ziekenhuis want misschien kunnen we bij een bevalling zijn. Helaas de keizersnee die gepland staat voor de middag daar mogen wij niet bij zijn. Dan maar weer afwachten.
Ik haal Mats nog even en leg hem lekker op mijn buik en lig op de bank te soezen.
Zaterdag
Ik slaap nog steeds erg onrustig ivm mijn ribbenkast. Ik loop regelmatig even langs Mats. Hij wordt gewassen met heet water en dat gaat over zijn fontanelletje en in zijn anus. Nog wat gekleurd met Sofia.
We hebben heerlijk gegeten bij Mariëtte met zijn negenen.
Ik heb weer wat leesvoer gegeven en ik hoor wel weer van jullie. dikke kus Marja

  • 11 November 2012 - 18:17

    Marja:

    Hoi naamgenootje!!
    Ik heb je laatst een sms gestuurd maar ik denk dat je die niet ontvangen hebt...? Je belde mij vorige week zonder het te weten, ik kreeg een hoop geroezemoes te horen aan de andere kant van de lijn haha .... maar geen reaktie van jou dus ik heb maar snel opgehangen.
    Wat zijn jullie ontzettend goed bezig zeg! Maar denk je ook een beetje aan jezelf??? Wel voldoende rust nemen hoor....
    Het was heerlijk om je verslag te lezen, dank je wel daarvoor. Hartelijke groeten aan de meisjes en een dikke kus voor Cindy. Liefs en tot snel.

  • 11 November 2012 - 23:22

    Hans:

    Dag lieve Marja, wat een mooi verhaal deze week. Ik hoop,dat je snel van de pijn van je val afbent want daar kun je best veel last van hebben. Jullie doen geweldig werk daar in dat verre land. Mooi dat je zo'n klein mannetje Mats even heel dicht bij je kunt hebben. Vandaag werden wij verrast want Gerard stond om 11.00 uur bij ons voor de deur. Hij heeft zijn mooie verhaal over Nepal kunnen vertellen waar we erg van hebben genoten. Wij konden ons verhaal vertellen over de trouwerij en het countryfeest van Marije. Als je thuis bent komen we gauw langs ...of jij bij ons en dan krijg je alles wel te horen en te zien. Geniet nog deze laatste 10 dagen in jou mooie land. Veel lieve groeten Hans.....en Mies

  • 11 November 2012 - 23:22

    Hans:

    Dag lieve Marja, wat een mooi verhaal deze week. Ik hoop,dat je snel van de pijn van je val afbent want daar kun je best veel last van hebben. Jullie doen geweldig werk daar in dat verre land. Mooi dat je zo'n klein mannetje Mats even heel dicht bij je kunt hebben. Vandaag werden wij verrast want Gerard stond om 11.00 uur bij ons voor de deur. Hij heeft zijn mooie verhaal over Nepal kunnen vertellen waar we erg van hebben genoten. Wij konden ons verhaal vertellen over de trouwerij en het countryfeest van Marije. Als je thuis bent komen we gauw langs ...of jij bij ons en dan krijg je alles wel te horen en te zien. Geniet nog deze laatste 10 dagen in jou mooie land. Veel lieve groeten Hans.....en Mies

  • 11 November 2012 - 23:22

    Hans:

    Dag lieve Marja, wat een mooi verhaal deze week. Ik hoop,dat je snel van de pijn van je val afbent want daar kun je best veel last van hebben. Jullie doen geweldig werk daar in dat verre land. Mooi dat je zo'n klein mannetje Mats even heel dicht bij je kunt hebben. Vandaag werden wij verrast want Gerard stond om 11.00 uur bij ons voor de deur. Hij heeft zijn mooie verhaal over Nepal kunnen vertellen waar we erg van hebben genoten. Wij konden ons verhaal vertellen over de trouwerij en het countryfeest van Marije. Als je thuis bent komen we gauw langs ...of jij bij ons en dan krijg je alles wel te horen en te zien. Geniet nog deze laatste 10 dagen in jou mooie land. Veel lieve groeten Hans.....en Mies

  • 12 November 2012 - 08:30

    Gerard:

    Hoi Marja,

    zoals je hebt gelezen ben ik bij Hans & Mies langs geweest op de terugweg uit Westerbork.
    Ook deze keer heb je weer een mooi verhaal. een die ribbenkast gaat vanzelf over. Gewoon diep ademhalen.. :)
    Gisteren St. Maarten gehad en natuurlijk ook Mats op bezoek, samen met Jens en Bram. Zingen, kijken en snuffelen in de snoepbak. heb daarom het sms'je gemist. Hebben jullie nog iets gedaan aan St. Maarten?

    Ga vanmiddag Dennis ophalen, mogelijk samen met Marieke. Over ruim 1 1/2 week jij terug en dan is de familie weer compleet.

    Kus Gerard

  • 12 November 2012 - 13:44

    Anneke:

    Lieve Marja,
    wat een pech met je val, hoop dat de pijn snel verdwijnt.
    Wat een klein hummeltje is erbij gekomen, hoop dat het goed gaat met dit kindje, leuk voor je dat hij Mats heet en dat je hem af en toe even bij je kunt nemen om te knuffelen, even een kleine Mats bij Oma.
    Volgens mij moet alles nu wel schoon zijn daar in Hanukkah, jullie blijven schoonmaken en opruimen, dat heb je met zoveel kinderen, fijn dat jullie dat doen.
    Het sponsorgeld is ook weer goed terecht gekomen deze keer, erg leuk voor de kinderen dat ze zo al hun spulletjes mee kunnen nemen als ze weg gaan.
    Ik wens je nog een fijne week, iets meer geloof ik.
    Liefs en groet Anneke

  • 13 November 2012 - 18:54

    Aad En Trees:

    Hoi Marja,
    Je beleeft weer van alles. Nou ja, die uitglijder was dan niet de bedoeling! En Gerard was dus in Nepal. Jullie zullen elkaar straks veel te vertellen hebben. Maar nu ben je er nog een aantal dagen. Geniet nog volop en veel plezier met jullie werk daar. Liefs van ons

  • 13 November 2012 - 20:12

    Joey (en Natuurlijk Sandra):

    Hé Mam,

    Wat ben je toch lekker bezig. Vervelend van je ribben, maar zoals pap al zegt: gewoon diep inademen.

    Nog last van de kakkerlakken? Of heeft de spuitbus van Moses z'n werk gedaan?

    X van ons!

  • 14 November 2012 - 11:18

    Netty:

    Lieve Marga en Marja

    Wat zijn jullie weer druk. En natuurlijk vind jij Mats en mooie naam.

    Ik hoop dat het onder tussen beter gaat met je ribben.
    Dikke kus netty

  • 15 November 2012 - 19:43

    Marga:

    Lieve Marja,
    Mooi om je verhaal te lezen. Wat ben je toch een ontzettende bikkel. Ik ben trots op je. Je doet zoveel goeie dingen en dan potverdorie maak je een smak. Naar dat je zo'n pijn aan je ribben hebt.
    Wat een mooie foto met kleine baby Mats, wat een wurmpje. Is het nog een beetje vol te houden met de warmte daar? (daar zag je een beetje tegenop)
    Gerard is bij ons geweest en heeft de verhalen over Nepal verteld. (nog zo'n bikkel...)
    Dikke knuffel Marga

  • 18 November 2012 - 09:48

    Corné:

    Dag Marja,

    Eerst las ik met Gerard je verhalen in Nepal, nu weer vanuit Nederland. Zo te lezen maak je veel mee daar in Ghana en moet volgens mij de tijd om vliegen zo. Ik kan me zo voorstellen, dat ook als je nog langer blijft je het nog net zo druk hebt. Blij te lezen dat je bij je val niets gebroken hebt al moet ademen met bezeerde ribben geen pretje zijn. Maar dat trekt zeker na een tijdje weer bij.
    Als je weer terug bent in Nederland hebben jij en Gerard zeker een hoop indrukken uit te wisselen. Ik heb met m'n slapie in ieder geval een onvergetelijke tijd gehad in Nepal en ik denk dat het voor Gerard niet anders is. In ieder geval hebben jullie zeker één ding gemeen: fotocamera's die stuk gaan op hetzelfde moment. Het is toch wat. Ik zie nog die verbaasde blik van Gerard 's ochtends vroeg toen de lens half loskwam uit de behuizing. Of de lens hing er lam uit, of de geheugenkaart was vol of de batterij was op. Fotograferen leek niet echt de bedoeling die reis. Wellicht was het meer de bedoeling om het te beleven. Ik hoop voor je dat je nog wat foto's als herinnering kunt meenemen naar huis.
    Ik wens je nog erg fijne dagen toe in Ghana en een veilige en voorspoedige terugreis naar huis !

    Groet,
    Corné.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

kinderhuis hanukkah

Recente Reisverslagen:

27 November 2015

Het is voorbij!

18 November 2015

Tweede gedeelte

18 November 2015

Verslag

13 November 2015

Pokhara

04 November 2015

Gerard is gearriveerd
Gerard en Marja

Beste mensen, Nog 1 1/2 week dan gaat de reis beginnen naar Ghana. Gerard voor het eerst, ik voor de 2e keer.We hebben er ontzettend veel zin in. De koffers raken overspannen, wat gaat er weer veel mee. En natuurlijk ook brieven en kleinigheidjes van vrijwilligers die er al geweest zijn en met kinderen corresponderen. Ik wil jullie natuurlijk wijzen op het gironummer 466346 gjh boeters voor donaties ovv. Ghana. Wie niet waagt wie niet wint? We houden jullie op de hoogte van de reis en de belevenissen in het kindertehuis Hannukkah. Tot horens en schrijvens.

Actief sinds 13 Okt. 2009
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 24168

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2009 - 08 December 2009

kinderhuis hanukkah

Landen bezocht: