3e week - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu 3e week - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu

3e week

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marja

04 November 2012 | Ghana, Accra


3e week

Zaterdag 27 oktober zijn we naar 2 dorpjes geweest om 6 tassen met kleding af te geven. de kleding is voornamelijk voor volwassenen en dat heb je niet nodig in Hanukkah. De onderkant van de auto raakt regelmatig de grond, zo slecht zijn de wegen. Door de zware regenval komen er diepe sleuven in de paden. Marga heeft weer ballonnen mee en die delen we grif uit. Een klein meisje vindt mij maar eng, blank en dan ook nog een ballon die achter haar aan gaat. Ze zet het op een huilen. De bewoners van de dorpjes zijn blij met de kleding en zeggen:" God bless you."
Op Hanukkah doen we nog een rondje ballonnen. Uiteindelijk zitten we met onze voeten in een bak met water, wat een heerlijke verkoeling.
zondag 28 oktober
Vandaag ga ik met 3 jongens in de knutselkamer een autootje in elkaar zetten. Het is een bouwpakketje voor de leeftijd van 8 jaar. Voor ons was het al ingewikkeld, maar het is wel leuk geworden. Charlotte en ik gaan een eindje wandelen met Afia Pomma maar de rolstoel is zo slecht
dat de spaken er uit steken en de wiel er bijna vanaf draait. Eileen en Marga kopen uiteindelijk een nieuwe tweedehandse rolstoel die met veel eerbetoon wordt overhandigd aan de mama's.
Maandag 29 oktober
Vannacht wakker geworden van gekriebel op mijn lijf. Bij het aandoen van het licht zie ik een kakkerlak op mijn lijf lopen. Ik schrik mij rot en hij krijgt van mij een stoot met mijn vingers. Daarna
onrustig geslapen. Ik krijg van Moses een spuitbus om kakkerlakken te doden.
Charlotte en ik maken een begin met het schoonmaken van de eet zaal. Al gauw komen er overal kinderen met boenders die ook mee willen helpen. Ze weten het nog van de vorige keer, dat ze na het schoonmaken van de muren met sop, de vloer lekker glad wordt om te glijden. Dat hebben ze dan ook ander half uur gedaan.
Dinsdag 30 oktober
Schoonmaakbeurt in de bathroom van de meiden, we worden geholpen door Cindy en Maa afia, en bij het schoonmaken van de muur met sponsornamen, worden we door Joshua geholpen. Bij het openen van een kastje komen we wel 25 kakkerlakken tegen. Ik ben weggelopen om Moses te halen. Hij spuit ze allemaal dood. Ik ben er niet meer geweest. BBBBRRRRRRRRRRR.
De toiletten zien er niet uit en ik ga nieuwe toiletten van het sponsorgeld kopen.
We hebben 2 uur lang geen elektra.
Jonah wordt opgehaald door de Social Welfare voor adoptie door een Ghanees echtpaar.
Woensdag 31 oktober
Naar de woensdagmarkt geweest om meelzakken te kopen, maar in geen velden of wegen te vinden.
Ik ga nu met Mirjam mee om te zoeken, zij weet wel wat adressen.
Donderdag 1 november
Charlotte,Mirjam en ik gaan zakken scoren. We lopen kris kras door de dagelijkse markt. De straatjes zijn zo smal dat er niemand op de straat kan staan als er een auto doorheen kwam rijden. We hebben een half uur gewacht op de meelzakken maar uiteindelijk hebben we er 18 gescoord.
Ik heb nog steeds geen elektra op mijn kamer en water komt met een klein straaltje de kraan uit.
We geven nog kleding voor 4 kinderen aan een moeder die langs komt en regelmatig kleding mag halen.
Vrijdag 2 november
Nog steeds geen elektra. Daar de kinderen geen school hebben hoeven wij niet zo vroeg de kinderen aan te kleden. Ik ben evengoed 6 uur wakker, dan lopen de kinderen al buiten te spelen.
Van alles wat gedaan, kinderen gespeeld, in de colorroom gewerkt met de kinderen, foto op het plein gemaakt.
Zaterdag 3 november
Ik ben vroeg uit bed en ga de muur in de collorroom schoonmaken, overal vieze bruine vingertjes.
We maken een foto voor Marieke Dijkers wat een hele ochtend in beslag neemt. 's Middags zijn we in het ziekenhuis geweest. We nemen nog een biertje in een "kroegje" en gaan weer naar huis. Nog steeds geen elektra op mijn kamer en vies bruin water uit de kraan, maar dat is Ghana.
Ik hoop dat jullie weer veel leesplezier hebben gehad en ik zie jullie reactie graag tegemoet. dikke kus van mij.


  • 04 November 2012 - 12:55

    Marieke:

    Lieve Marja,

    Bedankt voor weer een update. Heerlijk om op deze manier de verhalen uit Hanukkah te kunnen volgen. En jaaaaaa, ontzettend bedankt voor de foto! Ben er erg blij mee!

    Liefs Marieke

  • 04 November 2012 - 15:23

    Carolien Elizen-Klunder:

    He hoi,

    Het is er dus warm en regen. Veel kakkerlakken. Jullie maken zoveel schoon diei zijn inmiddels wel verdwenen?
    met de kinderen verder alles oké. Mar heeft iets aan haar voet?

    Veel plezier! geniet van de kinderen


  • 04 November 2012 - 16:35

    Anneke:

    Hoi Mar,
    heb weer genoten van je verhaal.
    Hoop dat het nu stopt met kakkerlakken, lijkt mij echt niks, bah.
    Ik wens je weer een goede week toe en ben benieuwd naar de nieuwe verhalen.
    Liefs en Groet,
    Anneke

  • 04 November 2012 - 16:35

    Anneke:

    Hoi Mar,
    heb weer genoten van je verhaal.
    Hoop dat het nu stopt met kakkerlakken, lijkt mij echt niks, bah.
    Ik wens je weer een goede week toe en ben benieuwd naar de nieuwe verhalen.
    Liefs en Groet,
    Anneke

  • 04 November 2012 - 17:57

    Joske:

    Wat een heerlijke, herkenbare verhalen!

  • 04 November 2012 - 18:40

    Gerard:

    Ben je weg bij mij, heb je nog kakkerlakken. kom je er nou helemaal niet los van?! :)

    met kus,

    Gerard

  • 04 November 2012 - 20:18

    Marja Paulus:

    Hoi Mar,
    zo te lezen zijn jullie lekker bezig. Volgens mij trek jij kakkerlakken aan want ik heb er tijdens mijn verblijf niet 1 gezien. Balen dat er zo weinig water is, misschien maar een keertje extra naar het Eubeth??
    Groetjes aan de meisjes en een dikke kus voor Cindy. Liefs xXx.


  • 05 November 2012 - 11:05

    Tiny En Nel:

    Lieve Marja, wat een goed werk doe je daar zo te lezen. Leuk om je zo te volgen en de groetjes uit limmen.

  • 05 November 2012 - 19:01

    Henk En Marga:

    Lieve Mar,
    Een bericht van mij, Beter laat dan nooit... Kom net terug uit zweden, was genieten daar! Wat heb je weer een mooie verhalen en wat doe je weer mooie dingen daar. En idd.....ben je verlost van de kakkerlak thuis, heb je ze daar! Whaaha. Dikke knuffel Henk en Marga

  • 06 November 2012 - 12:12

    Netty:

    Hoi Marja en Marga,

    Bah die kakkerlak, ik zou ook niet lekker meer slapen. Wat zijn jullie druk en goed bezig. De weken vliegen denk ik om voor jullie. Kijk al weer uit naar de nieuwe belevenissen.

    Dikke kus NETTY

  • 06 November 2012 - 12:12

    Netty:

    Hoi Marja en Marga,

    Bah die kakkerlak, ik zou ook niet lekker meer slapen. Wat zijn jullie druk en goed bezig. De weken vliegen denk ik om voor jullie. Kijk al weer uit naar de nieuwe belevenissen.

    Dikke kus NETTY

  • 06 November 2012 - 12:12

    Netty:

    Hoi Marja en Marga,

    Bah die kakkerlak, ik zou ook niet lekker meer slapen. Wat zijn jullie druk en goed bezig. De weken vliegen denk ik om voor jullie. Kijk al weer uit naar de nieuwe belevenissen.

    Dikke kus NETTY

  • 06 November 2012 - 12:12

    Netty:

    Hoi Marja en Marga,

    Bah die kakkerlak, ik zou ook niet lekker meer slapen. Wat zijn jullie druk en goed bezig. De weken vliegen denk ik om voor jullie. Kijk al weer uit naar de nieuwe belevenissen.

    Dikke kus NETTY

  • 06 November 2012 - 12:12

    Netty:

    Hoi Marja en Marga,

    Bah die kakkerlak, ik zou ook niet lekker meer slapen. Wat zijn jullie druk en goed bezig. De weken vliegen denk ik om voor jullie. Kijk al weer uit naar de nieuwe belevenissen.

    Dikke kus NETTY

  • 06 November 2012 - 12:12

    Netty:

    Hoi Marja en Marga,

    Bah die kakkerlak, ik zou ook niet lekker meer slapen. Wat zijn jullie druk en goed bezig. De weken vliegen denk ik om voor jullie. Kijk al weer uit naar de nieuwe belevenissen.

    Dikke kus NETTY

  • 06 November 2012 - 12:12

    Netty:

    Hoi Marja en Marga,

    Bah die kakkerlak, ik zou ook niet lekker meer slapen. Wat zijn jullie druk en goed bezig. De weken vliegen denk ik om voor jullie. Kijk al weer uit naar de nieuwe belevenissen.

    Dikke kus NETTY

  • 06 November 2012 - 12:12

    Netty:

    Hoi Marja en Marga,

    Bah die kakkerlak, ik zou ook niet lekker meer slapen. Wat zijn jullie druk en goed bezig. De weken vliegen denk ik om voor jullie. Kijk al weer uit naar de nieuwe belevenissen.

    Dikke kus NETTY

  • 06 November 2012 - 12:14

    Netty:

    het was niet de bedoeling om zoveel berichten te plaatsen. PC heeft kuren

  • 07 November 2012 - 12:57

    Cees:

    hoi mar.
    zo te lezen word je wel in de gaten gehouden van het dier front. Je ben toch weer goed bezig met de kinderen goed hoor. Wat zijn wij dan rijk he. ben weer benieuwd naar de fotoos. Heb van het weekend te horen gekregen dat ik weer opa word van eva lekker snel achter elkaar. Lieverd ga je goed en de groeten kus cees

  • 07 November 2012 - 13:45

    Je Zus Ineke:

    Marja, Ik gruwelde van je verhaal over die kakkelakken, Niets voor mij,daarom vind ik het steengoed van je dat jij het wel kan, Ik geniet van je verhalen, Nog veel plezier daar. lieve groet Ineke

  • 09 November 2012 - 09:12

    Mies Rokebrand:

    Hallo Marja net je verslag gelezen, leuk om te weten wat je allemaal doet daar in Ghana. Je doet goed werk daar ! Voor ons bijna niet voor te stellen , geen elektriciteit,en bruin water uit de kraan,en dan nog kakkerlakken ! Veel succes groetjes mies .p.s. De trouwdag van marije en melita was erg leuk en a.s. Is er nog een groot feest in Haarlem, tot gauw !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

kinderhuis hanukkah

Recente Reisverslagen:

27 November 2015

Het is voorbij!

18 November 2015

Tweede gedeelte

18 November 2015

Verslag

13 November 2015

Pokhara

04 November 2015

Gerard is gearriveerd
Gerard en Marja

Beste mensen, Nog 1 1/2 week dan gaat de reis beginnen naar Ghana. Gerard voor het eerst, ik voor de 2e keer.We hebben er ontzettend veel zin in. De koffers raken overspannen, wat gaat er weer veel mee. En natuurlijk ook brieven en kleinigheidjes van vrijwilligers die er al geweest zijn en met kinderen corresponderen. Ik wil jullie natuurlijk wijzen op het gironummer 466346 gjh boeters voor donaties ovv. Ghana. Wie niet waagt wie niet wint? We houden jullie op de hoogte van de reis en de belevenissen in het kindertehuis Hannukkah. Tot horens en schrijvens.

Actief sinds 13 Okt. 2009
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 24168

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2009 - 08 December 2009

kinderhuis hanukkah

Landen bezocht: