2e week - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu 2e week - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu

2e week

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marja

27 Oktober 2012 | Ghana, Accra

`2e week,

Hallo iedereen.
Allereerst bedankt voor de reacties, altijd leuk om te lezen hoe jullie meeleven.
We hebben de kleding uitgezocht en het staat klaar om te worden verkocht in Town.
Ik ben benieuwd wanneer dat gaat beginnen.

Ik ben in de knutselruimte begonnen met de kasten op te ruimen, na een aantal dagen is het gereed gekomen. We komen beesten tegen, spinnen, kakkerlakken en muizenkeutels. We zijn als de dood dat we muizen tegen komen, gelukkig geen een gezien.
Uiteindelijk hebben we nu een kast met school spullen voor de nieuwe school, kast met voorraad kleurtjes/wol/ waardeloos materiaal etc. een kast met knutsel/handwerkspullen en een kast met spelletjes en puzzels. Nu maar hopen dat er goed wordt opgeruimd zodat het netjes blijft.!!!!!

Ze weten dat ik kan naaien dus wordt de kleding ook weer aangeboden om te herstellen. Ik heb eerst een naaimachine zover gekregen dat hij kan naaien. Daar gaat ook weer een aantal uren in zitten.
Marga en ik hebben 2 keer een bezoek gebracht aan het ziekenhuis en hebben daar moeders blij gemaakt met kleertjes, kraamspullen geven we aan de medici.
Ik heb mijn telefoonnummer afgegeven en we worden gebeld als er een bevalling gaat plaatsvinden.

Ook hebben we wat tassen kleding voor de dorpjes rondom Hanukkah, die we vandaag hebben uitgedeeld. Marga heeft ballonnen meegenomen en die hebben we uitgedeeld. De kinderen waren er blij mee, en ze komen dan ook overal vandaan.

Momenteel ben ik met Eileen en 3 grote jongens een autootje in elkaar aan het zetten met kleine schroefjes en moertjes. Ze moeten goed zoeken en kijken op de beschrijving hoe het in elkaar gezet moet worden. Ze vinden het prachtig, elke dag wordt gevraagd wanneer ze weer mogen knutselen.

Verder is er veel regen en onweer 's avonds waardoor er vaak geen licht is en dus ook geen Van die aan kan. Bloedheet voor mij. Er wordt veel gepuzzeld en we hebben al een avond skibo gedaan. Het eten is ook lekker veel rijst en spaghetti, ret ret, rijstbal in pindasaus.
We worden goed verwend.

Ook heb ik een ziekenhuis bezoek gedaan met Annabel voor een aanmeting van een schoentje, zodat zij haar voetje goed neer kan zetten bij het lopen. Bij het tweede bezoek had ik nummer 28 en je denk toch echt niet dat ik daar op ga zitten wachten tot ik aan de beurt ben. De dag ervoor werd ons verteld om de volgende dag terug te komen maar dan om half 8 zodat we voor het spreekuur geholpen kunnen worden. Ik heb slecht geslapen omdat ik bang was te verslapen. Na een uurtje rijden komen we daar kwart over zeven aan en de wachtkamer is al voor de helft gevuld. nr 28 dus. Na anderhalf uur komen de doktoren aan en ik stuif op advies van Mariette de spreekkamer in samen met de verpleegster. Ik kon weer terug naar de wachtkamer. Na mijn tweede keer teruggestuurd te zijn, werden we uiteindelijk als 3e binnengeroepen, en weer weggestuurd. Geen schoentje voor Annabel, ze heeft te veel spasmen. We maken een afspraak bij de chirurg 31 oktober mogen we weer daar naar toe. Het is een soap op zich om in de wachtkamer te zitten. Te veel om uitleggen hoe het daar aan toe gaat, maar weer een ervaring rijker.

Kwaku loopt weer met iets in zijn neus, ik loop naar Ma Lamizzi, die het met een strijkbeweging naar beneden zo een steentje uit zijn neus trekt.
Zo mensen weer even bijgewerkt en ik hoop ook wat van jullie te horen. dikke kus van hier.

  • 27 Oktober 2012 - 22:34

    Marja Uit Winterberg:

    Hoi Marja en Marga
    Wat fijn om te horen dat jullie je eigen niet vervelen. (waren we ook niet bang voor hoor)
    Super dat er weer een schoonmaak woede heerste in Hanukkah.
    Het kan nooit opgeruimd genoeg zijn.Veel succes met jullie voornemens. Ik hoop dat het jullie gespaard blijft met de stroomuitval. Hier is de eerste sneeuw gevallen brrrrr koud hoor. Geef mij maar Ghanese temperaturen. We denken aan jullie dikke knuffel aan al die hele lieve kindjes en geef Mike en Mary nog een dikke kus extra met een dikke groet van ons. Wij genieten nog iedere dag na met onze foto's. XXXX Marja Sandy en Jeffrey.

  • 27 Oktober 2012 - 23:07

    Aad En Trees:

    Hoi Marja,
    Weer heel druk bezig en van alles te doen. Heel veel plezier en geniet. Wij blijven je volgen. Liefs uit Bovenkarspel

  • 28 Oktober 2012 - 10:46

    Netty:

    Hoi meiden,

    Ik proef de ret,ret, marga heb jij er ook zo van genoten. Jullie zijn weer goed bezig. Dikke kus Netty

  • 28 Oktober 2012 - 14:44

    Monique:

    Leuk om te lezen.Geniet ervan.

  • 28 Oktober 2012 - 19:28

    Jacinta Hoogland:

    Lieve zus,

    Wat leuk weer wat over je reiservaringen te lezen.
    Het is toch wel weer een ervaring rijker. Zeker in die wachtkamer.

    Vorige week op mijn verjaardag die Hightea gedaan met 55 vrienden en familie.
    Het was ontzettend gezellig en iedereen genoot met volle teugen.
    Er was zoveel lekkere zoets en hartigs te eten, maar alles was op.
    Jammer dat je er niet bij kon zijn.

    Vorige week lekker herfstvakantie gehad en voornamelijk in Medemblik doorgebracht en weer genoten. Het weer leek wel zoals in Amerika met de Indian Summer. Toppie!
    Nu is het koud en maar 8 graden en het lijkt wel te vriezen.

    Met Cees ben ik vorige week de Kunst 10daagse gaan doen en hebben lekker rondgelopen en gefietst. Dat was weer erg gezellig.
    Vanavond So you think you can dance kijken met Madelon en morgen gewoon weer aan het werk.
    Heel veel liefs en kusjes voor de kindjes
    XXX Jacinta

  • 28 Oktober 2012 - 19:29

    Anneke:

    Hoi Mar dit weekend bij mijn dochter geweest in Nijmegen, bij terugkomst de mail openen en wat leuk om weer een bericht van jou te zien.
    Alweer de tweede week voorbij en wat is er weer veel gebeurd.
    Hoop dat jullie snel de kleding kunnen gaan verkopen.
    Ik zou wel eens even om een hoekje willen gluren daar bij jullie en vooral in het ziekenhuis in de wachtkamer, hoop vooral dat er iets gedaan kan worden voor Annabel, horen we de volgende keer misschien.
    Ik wens je alle goeds en veel plezier voor de komende week.
    Groet en Liefs uit egmond van Anneke

  • 28 Oktober 2012 - 22:14

    Carolien:

    He hoi,

    Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en meemaken. Geniet er nog lekker van. geen last van beestjes op de billen?

    Ciao caro

  • 29 Oktober 2012 - 10:28

    Leo Boeters:

    Hoi Marja,
    Je vervelen doe je niet begrijp ik uit wat je schrijft. D'r zijn al drie weken om! Gerard is ook al weer bijna thuis. Wat gaat de tijd hard. Overeenkomsten Ghana en Kolhorn: ook hier is het zeiknat.
    Wij blijven je volgen. Kus, Leo en Gerrie.

  • 29 Oktober 2012 - 10:28

    Leo Boeters:

    Hoi Marja,
    Je vervelen doe je niet begrijp ik uit wat je schrijft. D'r zijn al drie weken om! Gerard is ook al weer bijna thuis. Wat gaat de tijd hard. Overeenkomsten Ghana en Kolhorn: ook hier is het zeiknat.
    Wij blijven je volgen. Kus, Leo en Gerrie.

  • 29 Oktober 2012 - 10:28

    Leo Boeters:

    Hoi Marja,
    Je vervelen doe je niet begrijp ik uit wat je schrijft. D'r zijn al drie weken om! Gerard is ook al weer bijna thuis. Wat gaat de tijd hard. Overeenkomsten Ghana en Kolhorn: ook hier is het zeiknat.
    Wij blijven je volgen. Kus, Leo en Gerrie.

  • 29 Oktober 2012 - 10:28

    Leo Boeters:

    Hoi Marja,
    Je vervelen doe je niet begrijp ik uit wat je schrijft. D'r zijn al drie weken om! Gerard is ook al weer bijna thuis. Wat gaat de tijd hard. Overeenkomsten Ghana en Kolhorn: ook hier is het zeiknat.
    Wij blijven je volgen. Kus, Leo en Gerrie.

  • 29 Oktober 2012 - 13:22

    Hanes En Mies:

    Dag Marja,

    Dank voor je verhaal, leuk om te lezen wat je zoals daar bezig houdt. Heel veel groeten Hans en Mies ps de auto doet het erg goed. !!


  • 29 Oktober 2012 - 19:31

    Mies Rokebrand:

    Hall

  • 29 Oktober 2012 - 19:45

    Mies Rokebrand:

    Akwaaba Marja !!! leuk om je verslagen te lezen, de weken schieten voorbij , je bent alweer op de helft. We zijn bij Marieke langs geweest, ze stond gelijk bij de deur want ze zag Gerards auto door de straat gaan. Gezellig een paar uurtjes bij haar geweest.leuk ventje die mats ! Morgen over een week trouwen Marije en Melita. Veel succes daar en sterkte met de warmte ! Liefs mies

  • 31 Oktober 2012 - 15:16

    Henk En Loes:

    Hi Mar,
    Genieten van je verhalen, de tijd vliegt voorbij!
    We zijn flink aan de studie met de vogelgeluiden, volgende keer in Drenthe weten we alles!!!!!!!!!!!
    Geniet nog daar het is zo weer voorbij.
    Liefs Loes

  • 31 Oktober 2012 - 23:07

    Gerrie:

    hee lieve Mar, ik zie het allemaal voor me: jij in die wachtkamer en het niet pikken om aan het lijntje gehouden te worden...., in spanning afwachten of je een bevalling mee kunt maken..., je opgeruimde kasten en dan maar hopen (tegen beter weten in ???) dat dat ook zo blijft..., en hoe is het met je strikslips???? We blijven je volgen hoor, en geniet ze vooral!!! Hele dikke kus uit Kolhorn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

kinderhuis hanukkah

Recente Reisverslagen:

27 November 2015

Het is voorbij!

18 November 2015

Tweede gedeelte

18 November 2015

Verslag

13 November 2015

Pokhara

04 November 2015

Gerard is gearriveerd
Gerard en Marja

Beste mensen, Nog 1 1/2 week dan gaat de reis beginnen naar Ghana. Gerard voor het eerst, ik voor de 2e keer.We hebben er ontzettend veel zin in. De koffers raken overspannen, wat gaat er weer veel mee. En natuurlijk ook brieven en kleinigheidjes van vrijwilligers die er al geweest zijn en met kinderen corresponderen. Ik wil jullie natuurlijk wijzen op het gironummer 466346 gjh boeters voor donaties ovv. Ghana. Wie niet waagt wie niet wint? We houden jullie op de hoogte van de reis en de belevenissen in het kindertehuis Hannukkah. Tot horens en schrijvens.

Actief sinds 13 Okt. 2009
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 24167

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2009 - 08 December 2009

kinderhuis hanukkah

Landen bezocht: