De eerste week van 2012 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu De eerste week van 2012 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu

De eerste week van 2012

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marja

21 Oktober 2012 | Ghana, Accra

Ghana 2012
Nu toch maar even een verslag schrijven om jullie op de hoogte te houden.
We vertrekken mooi op tijd en na veel turbulentie landen we op het vliegveld van Ghana.
We worden opgehaald door Toontje, zij heeft een guesthouse waar we 3 nachten zullen slapen.
Onderweg worden we door de politie staande gehouden, want ja een bus vol blanke mensen is natuurlijk interessant. Bij het geven van een hand aan de politie ,voel ik een kriebel in mijn hand de smeerlap!!!
De eerste dag zijn we met de taxi naar een badplaatsje geweest Kokrodite. Een heerlijk plaatsje met een restaurantje het is er goed vertoeven
De tweede dag naar de glasblazerij dat opgezet is door een Nederlandse glasblazer. Een van de medewerkers heeft het hele proces uitgelegd en voorgedaan, behalve het glasblazen zelf.
We rijden langs de Shai Hills het is hier erg groen

Na 3 uur wachten vanaf 5 uur gaat dan eindelijk de bus richting Hanukkah. Het is een oude bus en tijdens de rit kijken we elkaar aan en zeggen," terug ga ik met de binnenlandse vlucht".
Wat een gehobbel en gezigzag.
We komen rond 6 uur aan en de kinderen komen op ons afgevlogen, heerlijk om de kinderen weer te zien. Veel kinderen die we nog niet kennen, ook zijn Marja,Sandy en Jeffrey aanwezig.3 andere vrijwilligers zijn een paar dagen aan het reizen. Zij zijn er weer als Marja en de kinderen weg zijn.
Gelukkig is er nog wat te eten en we gaan vroeg naar bed.

De dagindeling is half 8 kinderen, die naar de Kiddy's gaan aankleden, en daarna eten.
Ik heb de bibliotheek opgeruimd, ik kom overal boeken tegen en nieuwe boeken die nog geregistreerd moeten worden.
In de kasten van de knutselruimte is er een bom ontploft, dus die ben ik ook weer aan het ordenen.
Tussendoor ben ik met de kinderen aan het spelen in de zomerhut.
's Middags gaan we met de kinderen huiswerk maken en daarna zitten we in de grote kamer waar de kinderen eten.
De eerste dag lig ik op de grond met mijn camera, gevallen op de natte treden, resultaat een blauwe arm en bil, kapotte UV filter die ik niet meer van de lens af kan draaien. Ik ben vreselijk teleurgesteld dat ik geen foto's meer kan maken.
Het voorstel van Marja om haar camera te gebruiken, pak ik met beide handen aan.
Afscheid van Marja een de kinderen was weer ontroerend, heel veel kinderen hebben voor hun gezongen heel schattig. De eerste was Kwami. Even een wijntje gedronken ter afscheid en de volgende dag uitgezwaaid, het blijft een tranen gebeuren.
Maandag gaan we een begin maken om de container leeg te halen. De kleding voor volwassenen die we in de container vinden, gaan we verkopen in the Town. De vrouw van Solomon gaat de verkoop doen.
Zo jullie hebben weer een kleine indruk van het leven hier in Ghana en jullie horen wel weer van mij. Ik doe jullie de hartelijke groeten van ons. Marga en MArja


  • 21 Oktober 2012 - 16:40

    Marieke:

    Moessie,
    Je bent weer goed bezig, niet opvoeden, maar lekker de dingen er omheen ;)
    Hopelijk wordt de hitte wat minder. Keep uw posted over alles.
    Kus Mats en Mariek

  • 21 Oktober 2012 - 19:27

    Marja Paulus:

    Hoi Mar en Mar!
    Wat ontzettend leuk om wat van jullie te horen. Goed idee om de kleding te gaan verkopen in touwn, er is genoeg....begin maar met de Etos t-shirts volgens mij nemen die het grootste gedeelte van de container in beslag haha....
    Veel succes met alles en liefs en groetjes aan de meiden, dikke kus voor Cindy xXx

  • 21 Oktober 2012 - 19:55

    Anneke:

    Lieve Marja,
    fijn dat je goed bent aangekomen.
    Het klinkt meteen weer bekend als jij begint te vertellen.
    Ik hoop dat jullie veel geld kunnen verdienen met de verkoop van de kleding, probeer hier zoveel mogelijk mensen een gift te laten doen voor de school, ga daar mee door.
    Ik wens je vanaf hier hele mooie weken en wacht weer op het volgende bericht.
    Liefs en warme groet uit Egmond

  • 21 Oktober 2012 - 20:12

    ANNEKE VAN T HOFF :

    HOY ZUS,ZO TE LEZEN BEN JE ALWEER DRUK AAN HET WERK.DENK JE WEL EEN BEETJE AAN JE ZELF.IN DIE WARMTE MOET JE NIET TE HARD AAN DE SLAG.BEN ONWIJS TROTS OP JE WAT JE ALLEMAAL ONDERNEEMD DAAR EN WAT JE NOG GAAT PRESTEREN.JIJ LEKKER IN DE WARMTE........EN HIER DE HELE DAG REGEN.MARJA GA ZO DOOR.GENIET VAN DE KINDEREN.DIKKE KUS VAN ONS.XXXGERARD EN ANNEKE.

  • 22 Oktober 2012 - 23:27

    Monique:

    Leuk om te lezen, Veel plezier.
    Monique

  • 23 Oktober 2012 - 22:27

    Marja Uit Winterberg:

    Hoi Marja en Marga

    Fijn dat jullie het goed redden. Wij zijn in ieder geval weer geheel ontspannen thuis gekomen.
    Geniet er van! dikke knuffels aan alle Hanukkah kindjes.
    Lieve groetjes uit Winterberg.
    Ps. Pas op de trapjes zijn glad als het geregend heeft :)

  • 24 Oktober 2012 - 23:30

    Netty:

    Hoi Meiden
    Eindelijk gevonden. En wat heb ik een heimwee als ij jullie belevenissen lees. Jullie zijn gelijk al druk in de weer.
    Wat een pech dat je je fotoroestel niet kan gebruiken. Gelukkig dat Marga er ok een mee heb. Maak je een mooie foto van Daniel'

    Geniet ze kus Netty

  • 27 Oktober 2012 - 11:56

    Anneke:

    Hoi Marja,Heb je de foto van Gerard al gezien.Wat een stuk he!Hij ziet er 10 jaar jonger uit vonden wij.Ha,Ha!Maar hoe is het met jou?De spullen al allemaal uitgepakt ?Je hebt daar altijd veel werk te doen.En de kinderen houden je ook lekker bezig.Maar het is prachtig werk en je geniet er ook van .
    En heb daar heel veel waardering voor.Dat doe je toch maar.Hou het vol.

    Je zus Anneke



  • 27 Oktober 2012 - 12:36

    Joey:

    He moeders. We hebben het idee dat onze smsjes niet aankomen, want ik hoor niets van je! Of je hebt het te druk met de kids daar, natuurlijk.
    Leuk om weer te lezen, benieuwd naar de volgende update.

    Kus!
    Trotse Joey en Sandra.

  • 30 Oktober 2012 - 18:09

    Je Zus Ineke:

    Hoi Zussie,
    Eindelijk je site gevonden. Zo te lezen heb je het weer naar je zin. Geniet er fijn van samen met Marga.
    Lieve groetjes van Ben en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

kinderhuis hanukkah

Recente Reisverslagen:

27 November 2015

Het is voorbij!

18 November 2015

Tweede gedeelte

18 November 2015

Verslag

13 November 2015

Pokhara

04 November 2015

Gerard is gearriveerd
Gerard en Marja

Beste mensen, Nog 1 1/2 week dan gaat de reis beginnen naar Ghana. Gerard voor het eerst, ik voor de 2e keer.We hebben er ontzettend veel zin in. De koffers raken overspannen, wat gaat er weer veel mee. En natuurlijk ook brieven en kleinigheidjes van vrijwilligers die er al geweest zijn en met kinderen corresponderen. Ik wil jullie natuurlijk wijzen op het gironummer 466346 gjh boeters voor donaties ovv. Ghana. Wie niet waagt wie niet wint? We houden jullie op de hoogte van de reis en de belevenissen in het kindertehuis Hannukkah. Tot horens en schrijvens.

Actief sinds 13 Okt. 2009
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 24171

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2009 - 08 December 2009

kinderhuis hanukkah

Landen bezocht: