Derde week - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu Derde week - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu

Derde week

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marja

23 September 2015 | Nepal, Kathmandu


Allereerst vind ik het ontzettend leuk dat jullie reageren en dank daarvoor.
Leo en Gerrie alle vragen kun je op de site straatkinderenvankathmandu.nl lezen.
Walter ik zit in de wijk Bouddha, misschien weet je dat. Het is op loopafstand van de Stoepa.

Vandaag weer naar het Marinkahome na twee dagen vrij gehad te hebben. Ik heb met de kinderen een waterspel gedaan. Breng een fles met water, waarvan de bodem met gaten zitten, naar de overkant en vul de emmer. Waterballonnen gooien altijd leuk. Twee benen vastbinden en naar de overkant lopen. Het is ook overal hetzelfde wat de samenstelling van de teams betreft. De een wil niet bij de ander. Een geschreeuw en getrek.
Eindelijk na de voorbereiding beginnen we een uur later.
Een week geleden heb ik de grote jongens geleerd te volleyballen. Ze spelen bijna iedere dag volleybal. Toch leuk om te zien hoeveel lol ze er in hebben. Ze kenden het helemaal niet.

Denk je dat je uit Castricum bent en geen vliegtuigen meer hoort, niets is minder waar. Hier hebben we dichtbij een startbaan en de vliegtuigen vliegen vlak boven het guesthouse. Alleen is het niet ieder uur. In de morgen en avond. Soms denk je dat het vliegtuig het huis binnenkomt en zou je aan de hendel willen trekken om hem hoger te laten vliegen.

De stoepa van Nepal is de grootste boeddhistische tempel waarschijnlijk uit de 7e eeuw. Deze tempel kun je bezoeken Ik heb geen flauw idee hoe rond hij is. Ik denk wel 5 tot 10 minuten lopen. Aan de muur hangen allemaal gebedsmolens. Deze worden rondgedraaid door de mensen.
Hier lopen ontzettend veel oudere mensen met van die prachtige verweerde gezichten. Ze zijn ook traditioneel gekleed. de mannen dragen op hun hoofd een Topi. Het lijkt op een slagerspetje maar dan wat hoger en van gekleurde stof. Vandaag een hoop foto's daar gemaakt.
Ook Stones er bij de Stoepa een tent met foto's hoe het gebouw eruit zag na de aardbeving. Ze zijn het nu aan het restaureren.

Vandaag is het de tweede dag van de tekenlessen. Wat is het moeilijk. We proberen alles wat hij voor doet maar het is niet goed genoeg voor hem. Ik ben het met hem eens. Hij doet het dan weer over. Ach wat zal ik zeggen, ik zie toch liever zijn tekening. Morgen nog de omgeving van de Boeddha en dat beginnen te schilderen. Het is wel erg leuk om te doen.

Het is een rustige week wat uitjes betreft.
We halen mijn kleding op bij de kledingmaker. Ik ben er niet blij mee. De broek is te lang, ik sta op de pijpen, hij is veel te wijd en de tuniek te lang.
Of ik wilde betalen om het te vermaken. Nou dat gaat hem niet worden. Hij was boos. Ik hou voet bij stuk en hij vermaakt de kleding. Vandaag opgehaald en ik vind de broek nog te wijd. Ik neem hem mee en vermaak hem zelf wel. Of ik vraag de dames die de kleding in de Marinkahome vermaken of zij er wat mee kunnen.
Telkens als we in Ramsterdam uit eten gaan, zie ik een muis. Nou daar hou ik helemaal niet van. Ik zeg het de eigenaar, een leuke man, hij noemt het een huismuis. Ik snap niet dat ik hem alleen zie, brrrrrrr.
De moessonregen loopt zo beter tegen het eind, en als het goed is begint het over een week beter te worden. Ik zit nu buiten en mijn iPad wordt zo langzamerhand voorzien van zand, het stuift en waait. Ik geniet van allerlei soorten mensen die voorbij lopen. Er lopen veel mensen met doekjes voor de mond en paraplu op, of voor de regen of tegen de zon.
Het leven gaat hier dus zijn gangetje en ik geniet elke dag.

Ik hoop weer op reacties en tot de volgende keer
Dikke kus.

  • 23 September 2015 - 16:18

    Anneke:

    Lieve Mar, wat is het weer een leuk verhaal geworden.
    Wat een belevenissen weer, vooral die met de kleermaker, ik zie je al staan onderhandelen met hem/haar over de kosten van het vermaken van de broek, haha
    Wat leuk dat je de jongens volleybal hebt geleerd.
    Goed te horen dat de kinderen daar ook kibbelen over de indeling van groepjes, zijn het dus niet alleen die Hollandse bengels die dat doen, ik denk overal wel hoor.
    Veel succes met je schilderlessen en tot een volgende keer maar weer.
    Geniet maar lekker.
    Groet en dikke knuffel Anneke

  • 23 September 2015 - 17:00

    Marga:

    Hallo mar,
    Toch leuk hoor dat je weer verslagen maakt :-) Ik zie het voor me....Marja in Nepalese kleding met een veel te lange en te wijde broek hahaha.
    Als ik ' s nachts in casticum de vliegtuigen achter elkaar over hoor gaan zal ik aan je denken.
    Fijn dat het goed met je gaat en dat je van alles geniet.
    X van ons

  • 23 September 2015 - 21:39

    Denise:

    Hoi Mar,
    Heb net alle drie je verslagen gelezen, super leuk. Wat ben je toch en stoer wijf. Wat een belevenis. Leuk wat je allemaal doet met de kids en hoe creatief je zelf bezig bent daar. Blijf genieten!!
    En de huismuis...... die houdt gewoon van jou (-;
    Groetjes Denise

  • 24 September 2015 - 09:41

    Margot Nell:

    Hoi Marja,
    Wat leuk om het zo mee te beleven. De mensen hier lezen je verslagen ook.
    De groetjes van ons van de Tuin. en tot het volgende verslag!

  • 24 September 2015 - 13:27

    Tilly:

    Hoi die Marja
    Gaat het goed met je??Jij ziet als enige 1 muis......en. Is hij bang voor jou?
    Leuk met die kleding. Was de kleermaker in Ghana beter en komt deze ook zo vroeg in de ochtend?

    Weet je nog in Limburg, jij in babydol en panty kousjes aan..dat was lachen en dat heb je ondanks alles met Joke ook wel gedaan met dat mooie pak aan.

    Ik ga maandag en dinsdag wandelen met de oudjes en 3 x raden waar we koffie drinken?? Bij de tuin van kapitein Rommel. Fijn hé. Ik zit hier te lidderen van de kou, regen stort naar beneden tegen de ramen.Je ziet het voor je.
    Maar wel fijn het haardje aan. Ook weer gezellig.Nou Mar, maak er verder een fijne dag van.
    Lieve groet uit Bakkum van Til en Leo.

  • 24 September 2015 - 19:25

    Jennie:

    Lieve Marja, ik lees met veel plezier je belevenissen en geniet van je mooie plaatjes erbij. Je bent weer goed bezig daar. Knap hoor hoe je je overal toch redt.
    Heb ik de foto gemist van jou in Nepalese kleding of komt deze nog? Ben heel benieuwd.

    Veel plezier en tot het volgende verslag.
    Liefs PJM

    Oh ja, je volleydames uit Limmen missen je denk ik wel, ik heb laatst tegen hen gespeeld en gewonnen:-) Nu al weken last van schouder, maar ach...




  • 25 September 2015 - 20:01

    Marja:

    Hoi Mar, hoe is het met je gezondheid?? Jammer van je gemaakte kleding. Maakt dus niks uit in welk land je bent, ik heb hier in de kast nog heel wat ongedragen kleding uit Ghana liggen. Leuk om te lezendat je zo geniet!! Liefs en een dikke kus xXx

  • 27 September 2015 - 17:39

    Walter:

    Hallo Marja

    Ja dan weet ik waar je zit :-) Vlakbij de Bouddhanath of Bodnath Stupa. Ik begreep van mijn contacten in Nepal dat deze ook niet onbeschadigd is gebleven. Je kunt overigens heerlijk Pizza eten aan het plein rondom de Stupa. Mocht je aan iets anders toe zijn. Herkenbaar aan de grote gele parasollen op het dak.
    Gerard weet het vast nog wel :-)

    Ik blijf jullie volgen via de website. Mocht je ergens hulp bij nodig hebben, je weet maar nooit, ik kan altijd mijn contacten bij Asian Trekking of het International Guesthouse benaderen.

    Groet

    Walter

  • 28 September 2015 - 22:40

    Mies:

    Hallo Marja
    Leuk om je verslag te lezen ! Je hebt al veel gezien en meegemaakt !
    Geweldig dat je de jongeren volleybal aan het leren bent !
    Laat je kleding maken , blijkt het maar weer dat je het zelf beter kan !
    Ben benieuwd naar je foto's , dat zullen er veel zijn !
    A.s. Woensdag Lappendag in Alkmaar , ik ga maar weer eens kijken , wil je nog vlekkenzeep?
    Geniet maar van alles daar !
    Groetjes Mies

  • 03 Oktober 2015 - 11:42

    Netty Klaassen:

    Blijft leuk om je verhalen te lezen. Nog veel plezier.
    Kan niet wachten om je foto's te kijken.
    Knuffel Netty

  • 06 Oktober 2015 - 11:56

    Willy:

    Hoi stoere stans
    Wat doe je daar goed werk Marja,je geeft veel en je krijgt veel.Wat zal je vaak denken aan de luxe in Nederland.!!! Mooie ervaring en de kinderen zijn heel blij met jou.Zo doe je wat met je creativiteit, goed om dat door te geven. Wat vervelend een broek met wijde pijpen, kijk maar ut dat die muis er niet inloopt ha ha. Succes met alles wat je daar doet.
    Dikke kus lieve zus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

kinderhuis hanukkah

Recente Reisverslagen:

27 November 2015

Het is voorbij!

18 November 2015

Tweede gedeelte

18 November 2015

Verslag

13 November 2015

Pokhara

04 November 2015

Gerard is gearriveerd
Gerard en Marja

Beste mensen, Nog 1 1/2 week dan gaat de reis beginnen naar Ghana. Gerard voor het eerst, ik voor de 2e keer.We hebben er ontzettend veel zin in. De koffers raken overspannen, wat gaat er weer veel mee. En natuurlijk ook brieven en kleinigheidjes van vrijwilligers die er al geweest zijn en met kinderen corresponderen. Ik wil jullie natuurlijk wijzen op het gironummer 466346 gjh boeters voor donaties ovv. Ghana. Wie niet waagt wie niet wint? We houden jullie op de hoogte van de reis en de belevenissen in het kindertehuis Hannukkah. Tot horens en schrijvens.

Actief sinds 13 Okt. 2009
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 24161

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2009 - 08 December 2009

kinderhuis hanukkah

Landen bezocht: