Vierde week. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu Vierde week. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gerard en Marja Boeters - WaarBenJij.nu

Vierde week.

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marja

01 Oktober 2015 | Nepal, Kathmandu


Dank jullie wel voor de leuke reacties, het doet mij goed om iets te horen.

Ik heb inmiddels mijn vermaakte kleding opgehaald en het is even wennen dat de broek wijd is. De stof is luchtig en zit wel lekker. De tuniek is lang genoeg om een legging eronder te dragen.

Gisteren zijn Joke en ik naar het zwembad geweest. Wat een driekwartier lopen had moeten zijn werd anderhalf uur. En dan stijl naar boven of naar beneden. Heerlijk om dan uiteindelijk in het zwembad te dobberen en op het ligbed uit te rusten. We hebben pottekijkers, jawel apen op een meterafstand. Nu moet je wel opletten dat ze niet het eten van je tafeltje pakken. Ze worden weggejaagd door de bewaking. Bij het omkleden in de kleedruimte ga ik op zoek naar het toilet. Het is er erg donker en ik zie niet dat de vloer nat is. Ja en je raadt het al, moeders ligt weer in de spagaat, gvd. Gelukkig geen camera in de hand en het valt allemaal mee.
Terug rijden we met een busje dat kleiner is dan een volkswagen busje met daarin 24 mensen.
Half op de zijkant van mijn bovenbeen zit een oude man. Gebogen staan ze in het busje, we betalen 15 eurocent.

We hebben bijna het schilderij af. Ik vind het wel fijn. Het wordt mij toch wel te zwaar. Schilderen,kindertehuis, uit eten en naar bed en dat vijf dagen achterelkaar.
We moeten nu met een kwastje de lijntjes om de tekening trekken. Wat een K klus. Ik ga het proberen anders ga ik het vragen of hij het wil doen. Vandaag ontmoeten we een boeddhistische monnik. We hebben een leuk gesprek. Hij heeft een kindertehuis van 15 kinderen en zijn droom is 100 kinderen. We krijgen zijn kaartje en we worden uitgenodigd om een keertje dalbhat te komen eten. Ook krijgen we een oranje touwtje met een knoopje in het touwtje. Hij doet het om je hals en prevelt iets erbij. Het beschermt je.
We schaffen een liniaal en passer aan en Joke maakt kopietjes uit het boek van de Master. Wie weet of er nog een tekening volgt.

Van de week zijn we op een avond naar de Stoepa gegaan. Omdat het volle maan is, wordt er rondom de Stoepa lichtjes aangestoken, een heel leuk sfeertje. Het is er druk.

Met de kinderen ben ik met papier marche begonnen. Het droogt voor geen meter, het water druipt eruit. Een beetje te nat denk ik, haha. Dit hebben ze ook nog nooit gedaan. Ik zal kijken hoeveel kinderen dit gaan maken. Ook komen er al meer kinderen om breien en haken te leren. Ik ben nog steeds bezig om kerstkaartjes met ze te maken.
Ik help de dames met aardappelen schillen, Buffalo vlees te snijden, lange sperziebonen in kleine stukjes te breken, tomaten snijden etc. De computer kamer krijgt ook een goede schoonmaakbeurt.
Er is een aantal kinderen ziek en ik ga met een van de meiden lekker op bed haken, en zo praten we wat, voor zover ik haar kan verstaan. Er slapen 10 meiden in een kamer. De matrassen zijn 5 centimeter dik en deze liggen op een plaat boord, geen vering en behoorlijk hard.
O nee hè, de muis heeft een nestje en nu vraagt de eigenaar van het restaurant aan Joke, wat hij er mee moet. Zij zegt gewoon houden, grrrr.

Zo we gaan weer lekker eten.
Lieve mensen allemaal een dikke kus en dank voor de reactie

  • 01 Oktober 2015 - 16:13

    Gerard:

    Schat,
    Wat een leuk verslag weer.
    Alleen jammer van die muizenissen

  • 01 Oktober 2015 - 20:24

    Marja Paulus :

    Hoi Mar, dat oranje touwtje heb je pas ná je val gekregen mag ik hopen? Anders kan je hem beter meteen in de prullenmand gooien.
    Ben benieuwd naar het resultaat van je workshop, je kunt hem toch wel mee naar Ned. krijgen?? Denk je ook een beetje aan je rust? Je dagen klinken wel erg vol!! Have fun en ik hoop weer snel van je te lezen. Liefs en een dikke kus xXx

  • 01 Oktober 2015 - 22:11

    Gerard:

    En de rest delen we wel op FaceTime. Dat gaat de rest niets aan!

  • 02 Oktober 2015 - 11:32

    Trees:

    Dat begrijp ik wel hoor Gerard! Haha. Leuk om weer van je te horen Marja. Je beleeft wel wat daar. Nu al weer 4 weken in Nepal. Ben benieuwd wat je daar geschilderd hebt. Aad en ik zijn net terug van vakantie met de caravan. We waren héél in Bathmen. We hebben heerlijke weken gehad. Lekker uitgerust na weer 2 verhuizingen van de kinderen. van half mei tot half augustus hebben we geklust bij Lisa en Joep, maar nu zitten ze allebei heel mooi en volgen de housewarmingfeestjes. Lisa en Mark hebben ook weer een half jaar bij ons gewoond, dus nu zijn we écht met ons 2. Veel plezier en succes met je activiteiten, tot het volgende bericht. Liefs van ons

  • 02 Oktober 2015 - 13:22

    Marja Beentjes:

    Hoi Mar, wat leuk om je berichtjes te lezen. Ik wist niet dat je zo leuk kon schrijven en wat zijn je dagen heerlijk gevuld! Ga je verder volgen. Lieve groet van mij en till next time

  • 02 Oktober 2015 - 19:00

    Marga:

    Hoi lieve Mar,
    De tijd gaat snel....al weer 4 weken om. Geldt dat voor jou ook? Je dagen zijn erg gevuld. Ik heb bewondering voor jouw energie. Je gaat maar door, maar ik weet ook dat je niets liever doet. Haha..
    Wat maak je veel mee Marja. Een heel andere wereld. Het lijkt me ook heel bijzonder bij de tempel. Daar vind je rust...
    Wij zijn weer op het eiland (ook heel zen) en genieten van het prachtige nazomerweer.
    Het is heerlijk om je verslagen te lezen. Je neemt ons mee in je belevenissen.
    En.......bedankt voor je foto in je Nepalese kleding. Prachtig haha!
    Nog een paar weekjes en dan komt je schatje naar Nepal en kunnen jullie samen van alles genieten.
    Dikke kus en groetjes aan het muisje.... ;-) brrrrr......

  • 03 Oktober 2015 - 19:38

    Gerrie:

    We worden nu toch wel héél nieuwsgierig naar je nieuwe pakkie hoor, én je schilderij: fotootje? Enne...
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar!
    Dikke kus!

  • 03 Oktober 2015 - 19:47

    Gerrie:

    Enne.........Muizen baren 4-8 jongen per nest en hebben 6-10 nesten per jaar. In gunstige omstandigheden kunnen muizen en de kinderen, kleinkinderen enzovoorts die zij krijgen, zorgen voor 2.000 nakomelingen per jaar.........

  • 03 Oktober 2015 - 20:50

    Wil Nota:

    Hoi Mar, ik liep een beetje achter, maar heb nu je verslagen gelezen. Volgens mij voel je je daar al helemaal thuis. Leuk om te lezen hoe je je dagen daar vult. Dat is toch wel anders dan een vakantie. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Groetjes Wil

  • 04 Oktober 2015 - 15:08

    Tilly:

    Hai die Mar

    Ben toch benieuwd naar de muizen familie. Leuk voor je om dit mee te maken. Maak een voorstelling in je hoofd hoe schattig de pasgeboren muisjes zijn.............

    Het was gezellig vrijdag met Gerard aan tafel. Jammer dat je belde en wilde weten wat wij aten.

    Maar...we hebben wel weer gelachen met jou op de achtergrond.

    Nog 4 nachtjes slapen en dan vertrek ik naar Ghana. Kunnen we vandaar uit "Face Timen".
    Dat kan uiteraard alleen op zondag als ik naar Eusbeth ga.

    Heb ik je verteld hoe geweldig het was in de tuin van Rommel. Wat hebben we genoten met de mensen uit het verzorgingshuis. Heerlijk een rondje gereden door de tuin. Daarna kregen zij een ijsje, Jan vd Schaaf maakte muziek. Helemaal leuk.

    Leo gaat zo meteen naar AZ. Ik pak mijn racemonster (fiets) en ga naar Limmen. Daar zingen bij de Burgerij een aantal koren.

    Nou Marja, hou je goed, wij spreken elkaar zeker voordat ik vertrek.
    Lieve groet
    uit Bakkum,
    Til en Leo.


  • 05 Oktober 2015 - 09:56

    Gerard:

    Hoi Marja,
    Gezien jouw omschrijving van de 'muis' en de lengte die jij aangaf, zou de 'muis' zomaar een rat kunnen zijn?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

kinderhuis hanukkah

Recente Reisverslagen:

27 November 2015

Het is voorbij!

18 November 2015

Tweede gedeelte

18 November 2015

Verslag

13 November 2015

Pokhara

04 November 2015

Gerard is gearriveerd
Gerard en Marja

Beste mensen, Nog 1 1/2 week dan gaat de reis beginnen naar Ghana. Gerard voor het eerst, ik voor de 2e keer.We hebben er ontzettend veel zin in. De koffers raken overspannen, wat gaat er weer veel mee. En natuurlijk ook brieven en kleinigheidjes van vrijwilligers die er al geweest zijn en met kinderen corresponderen. Ik wil jullie natuurlijk wijzen op het gironummer 466346 gjh boeters voor donaties ovv. Ghana. Wie niet waagt wie niet wint? We houden jullie op de hoogte van de reis en de belevenissen in het kindertehuis Hannukkah. Tot horens en schrijvens.

Actief sinds 13 Okt. 2009
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 24161

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2009 - 08 December 2009

kinderhuis hanukkah

Landen bezocht: